Hur ser det ut innanför ytterdörren hos er?

Nethril

Trådstartare
Som rubriken säger. Önskar mig en bildtråd på hur ni löst det med koppelupphängning och täcken osv.
Är det hatthyllan som får svälja grejer eller hur gör ni?
Jag har idétorka och hallen är mitt största inredningsproblem i hela lägenheten... speciellt nu med två hundar och dubbelt så mycket prylar.

Så släng gärna in lite bilder på hur det ser ut hos er! :laugh:

Sv: Hur ser det ut innanför ytterdörren hos er?

Inte så bra bilder men..

P1010321_zps63663a8b.jpg

Krokar för de koppel, halsband, reflexvästar, addpocket och annat som används. En whiteboard för meddelanden till varandra (var ute 12.30, bajsade inte :p ), två korgar för sådant som inte används lika ofta.

P1010322_zps88a7a87b.jpg

I byrån så är de två översta lådorna till hundsaker. Godispåsar som väntar på att blandas i burken som jag sedan tar ur, träningssaker, leksaker som inte ligger framme och allt möjligt annat. Det enda som inte får plats i nuläget är ett regntäcke och koner.

Eftersom jag då bara har två lådor kvar till annat så har en korg med handskar och mössor förvisats upp på hatthyllan.

Har ingen närbild men har bilder från när vi möblerade om lite nyligen. Vi har egentligen en dörr in till en toa precis bredvid ytterdörren och på andra sidan en garderob där torkhanddukarna hänger på handtagskroken, sedan klädförvaring och sedan en smal garderob till. Den där dörren har vi stängt då man kommer in från andra hållet ändå och hängt en klädhängare likt den i andra inlägget fast 5 krokar och i grå metall från biltema för 49 kr! Vi har sådana hängandes på alla sovrumsdörrar också! Där hänger 1 flexi/hund samt 1 halsband/hund och visselpipa. ( vi har 2 hundar. ) längs med den väggen som löper under och efter dörren har vi lagt en smal barnhylla från IKEA ner så det blir en sittbänk och på den, precis under dörren en låg billy bokhylla. På bokhyllan har vi modem och telefon samt en stor godisburk till hundarna med tättsittande lock. På hyllorna syltburkar av plast med gipmokk sockar, bajspåsar och annat som vattenflaskor och längst ner barnens mest använda skor för tillfället. Sedan längst bort i andra änden av "sittbänken" har vi en förvaringspall, alltså en ihopfällbar pall av tyg med ett stabilt lock som tål 100 kg. Vi sitter dock inte på den utan i den ligger alla hundprylar som inte används ofta. I den smala garderoben längst bort är 2 hyllor reserverade till hundarnas täcken och deras vardagsselar och reflexvästar hänger över klädstången vid klädförvaringen som vi dolt med ett draperi.

IMG_5003_zpsda1f939f.jpg

Här på några krokar till höger hänger några extrakoppel, hundryggsäcken står där och på stången ovanför bilden hänger selarna som sagt.

IMG_5002_zps56faa8ff.jpg

Senast ändrad:

Jag ska inte lägga in en bild - har selar, halsnband, koppel och reflexvästar hängande på brandsläckaren och klotänger, borstar, extrahalsband i en tygväska på en krok bredvid - leksakerna är över hela huset och ute. Godiset i en glasburk på köksbänken och i diverse fickor.

Får kanske ta tag i detta - bra inspirationstråd - mer bilder vill jag se.

Så här ser det ut hos mig och mina 3 hundar!
Här är de koppel och halsband jag vanligtvis använder, längst till höger är extra koppel när man har besökshundar (blir galen av att gå med många hundar och olika långa koppel)
269166_10151421436553625_359355773_n.jpg

Sen det som inte används dagligen. Varje hund har en egen krok. De på sidorna har lite andra koppel, spårlina, kissskydd, flexikoppel mm
198491_10151421436288625_554764812_n.jpg

Godis står i burkar i köket
528637_10151421442243625_2033175248_n.jpg

Sen har jag en låda med aportbock, hundarnas böcker, mediciner mm men den är så stökig så att jag inte vill fotografera ;)
Sen har jag ju trimbordet där jag har trimsakerna, maskinen och hårtorken liggande på. Och på ett litet bord bredvid står schampo, mousse, spray mm.

Jag har så många olika selar och tjänstetecken till hundarna att de behöver 5-7 krokar VAR. Kopplen tänkte jag försöka ordna efter längd och hänga på såna där stålringar som man kan öppna. Just nu är de en enda stor repsallad...:crazy:

För att inte tala om alla draglinor, reflexer och annat krafs som ligger överallt.

Godiset förvaras i täta 5- eller 10 litershinkar. Mycket går det åt när man belöningstränar 6-7 stora hundar om dagen!

Så prydligt det ser ut! Du vågar nog visa de stökiga delarna också ;)

Jag ska ta och städa hallen idag (har tänkt göra det ett tag..). Sedan kan jag också slänga in en bild eller två.

Hos oss är allt i en enda röra, Men det beror inte på hundens saker:o
Hon har 3 retriverkoppel, Men just nu är dom på vift allihopa:crazy:
Jag hittar inte något av dom.
Så har vi blinkande reflexväst, den hänger på "knoppen" på kökssoffan.
Och spårselen ligger oftast längst upp på hatthyllan.

Bajspåsarna ligger i bilen, och leksaker i en papplåda i köket. Hundgodis ovanpå kylskåpet.
Mer grejer har inte vår hund....:crazy:

*Jenny*

Kl

Jaghar anekterat en garderob/förrådsrum precis innaför dörren! Där förvarar jag koppel, bajspåsar, godis, mat, hundkläder(väst, jackor, kängor, agility(fotbolls-)skor osv), täcken och hundträningsväskan mm.

IMG_0743_zps7f325b3e.jpg

IMG_0744_zps5c8f76fb.jpg

De flesta hundträningsgrejerna är dock i bilen :angel:

Senast ändrad:

KL

Har pytteliten hall, men det fungerar bra ändå:)
Dubbelkrok ovanför lysknappen direkt in till höger där koppel och selar hänger. Precis på väggen bredvid hänger en stor tyggrej med 12 djupa fickor där allt från bajspåserullar, extra halsband, lite leksaker och alla mattes vantar, borstar, klädvårdstejprullar mm får plats (bästa hallgrejen).
Världens bästa uppfinning

Untitled by heffalklumpens, on Flickr

På dörren till toan hänger en ställning med 4-5 krokar där både min väska + diverse täcken/flytvästar får plats och hatt-och skohyllan får jag ha i fred för hundsaker (förutom en liten korg med klickertränings-grejer):D

Senast ändrad:

Jag har ett koppel som hänger på hatthyllan. Träningsgrejor ligger i bilen, i en specialgrej jag gjort som hängs på ryggstödet på mitt förarsäte.

I hallen precis vid ytterdörren finns en liten klädkammare(vi har en liten och en stooor) på ca 2x2 m, där hängs mina "hundkläder"/skor/stövlar /regnkläder och sen korgar på hyllorna med div hundprylar.

Så i hallen finns knappt nån hundpryl.

Koppel och selar som används dagligen/ofta (fästmannen och jag använder alltid olika) hänger framme.
IMG_4518_zpsdbf4bd26.jpg

Jag har packat in täcken och filtar och spårskyltar och allt möjligt annat som inte används varje dag i lådor som jag förvarar såhär:
IMG_4520_zpsc5c6ac2c.jpg

Leksaker finns i en gammal tvättkorg:
IMG_4524_zps7f8394bb.jpg

Har ett par lådor med hundens egna handdukar också.

Träningsgrejor ligger i bilen, i en specialgrej jag gjort som hängs på ryggstödet på mitt förarsäte.

Förlåt TS för trådkap men kan du inte fota/förklara den grejen du har i bilen? Vi har i princip alla hundträningsgrejer i en väska i bilen, det är hopplöst att hitta grejer utan att rota en stund.. :grin:

Men en sån kan man ju göra själv, superenkelt! OCh efter passande mått. Får se vem av oss som hinner först med bild till den andra tråden om saker man gjort själv:D

NU har jag fixat bild på hur det ser ut här.

Precis innanför ytterdörren ser man denna hänggrej från Ikea.
DSC_0028d_zps05ef24b8.jpg

Överst i den har jag bajspåsar. Sedan har jag några koppel, LC-prylar, extrahalsband, flexikopplet, dragsele, reflextäcke och lite andra små reflexer, handduk till blöt hund och längst ner ligger regnoverall och det tunnaste vintertäcket.
På krokarna på väggen ser man retrieverkopplet som jag ibland använder på morgon- och kvällsrastning, extrakoppel och vanliga selen med koppel.

På andra änden av hatthyllan ser det ut såhär:
DSC_0032c_zpsf5a06449.jpg

Där ser ni vattenflaska med "vattenskål" och en galge med selar. På hyllorna finns träningskoner, ryggsäck som jag kan slänga ner lite allt möjligt i, någon hundsko och löptikstrosa.

I hallen finns även en byrå.
DSC_0035c_zpsbc664ab4.jpg

I lådan högst upp finns fleeceoveraller och några Hurtta-selar som jag inte kan använda. I andra lådan finns tjocka vintertäcken.

Dessutom har jag ett litet förråd precis vid hallen.
DSC_0036c_zpsa692d9e4.jpg

Där har jag slängt in stålburen och en fodersäck som jag inte vill ha. När jag köper hem nytt foder så ställer jag in det där också om det inte får plats i vanliga foderlådorna som står i köket. Det är även i köksskåp som jag har alla tuggben, belöningsgodis, klicker och leksaker.

I ett annat rum inne i lägenheten finns sedan en byrå där en låda är hundlåda. Där ligger utställningskoppel, någon borste och allt möjligt småplock. I min garderob står en låda med sjukvårdsgrejer och hundschampoot står alltid i badrummet.

Det jag skulle vilja ändra är framförallt att jag vill ha en bättre byrå för att få plats med mer saker där. Sedan har jag inte rensat ut Zalas grejer än. Det är tex väldigt onödigt att ha dubbelt av vissa saker när man bara har en hund, men ja, jag har inte orkat ta itu med sådant än.

kl

Kom att tänka på att jag också har en låda i en byrå där jag förvarar hundens första hjälpgrejer. Har dem i en praktisk låda med lock. Där finns plasthandskar, bomull, termometer, ögonputs, maskmedel osv.

Jag har tydligen spridit ut hundgrejer i hela lägenheten :eek: I köket har hunden två hyllor. En med olika tillskott, oljor, matskålar, och en med godisburk och medicin.

Tänk om man hade ett stoooort skåp där alla hundgrejer fick plats:love: Jag ser hyllor, förvaringslådor i färgkod, klädgalgar med täcken :angel: Ååååhh...

KL - tack och lov har jag ett kallförråd (en förrådsbod) och därinne förvarar jag förutom alla trädgårdredskap - även hundburar. Både tygbyrar och stålburar. Har liksom inte plats inomhus för allting:D

Däremot blev jag sugen på en sådan där SKUBB-förvaring som Red_Chili visade bild på (perfekt för hundtäcken och lite annat), men vete tusan vart jag ska ha den:confused:

*kl*

Hjälp vad många svar! Kul!
Massa bra tips får man :)
Meeera!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 666
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Jag önskar få tips från er angående larmande/ skällande i lägenhet. Har testat Allt känns det som men jag ju ha missat något...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
14 976
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 514
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 455
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka