hur ser denna sadel ut i kvalitet?

Sv: hur ser denna sadel ut i kvalitet?

Jag skulle inte köpt den, hellre rida barbacka och spara till något bättre.

Alltså det är bara att inse att de sadlar som kostar så lite är inget att ha. Man kan jämföra dem med Börjes bugetsadlar, alltså de engelska, skulle du köpa en sådan? I så fall kan du köpa den där sadeln ,MEN den är banne mig inte värd 1800:- Jag skulle inte ens betala för den :crazy: .
Ska du kolla på billigare sadlar, så håll dig då inom 5000:- klassen ..begagnat..;) Finns nu tre sådana här trådar och det finns mycket råd där om vilka märken etc.

detta är en gammal börjes sadel, kostade nog ca det som de begär i nypris.
INGET ATT SATSA PÅ........

vad är det som gör den till ett dåligt köp?
dålig passform?
dålig "läder"kvalitet?
ful?
ser billig ut?

:bow:

vad är det som gör den till ett dåligt köp?
Allt som är på sadeln är av mkt dålig kvalité, lädret, framförallt bommen och passformen är inte den bästa på en så billig sadel. När de kan sälja en sadel såpass billigt som denna ny så har de dragit ner på allt.

dålig passform?
JA! både för dig och hästen

dålig "läder"kvalitet?
Ja, pågrund av det billiga priset.

ful?
JA ser billig ut

De som tillverkar dessa typer av billiga sadlar vet nog inte ens hur en häst ser ut :crazy: Men framförallt så är bommarna i dessa billiga sadlar helt kass, de kan lätt bli skeva tappa passform, svårt att bära upp ryttarens vikt rätt över sadeln. Har sett och klämt på billiga sadlar och jag säger bara :crazy: :devil: :crazy: :devil:

Mitt råd är att hitta en sadel som är av kvalité och det viktigaste av allt, passar hästen :bump:

tack så mycket för svaret :bow:

får låna syrrans sadel ett tag till, tänker jag ;)

låter som ett mkt klokt val det är bara man :bow: :bow: :bow: åt ditt beslut :D

:D

vad rekomenderar du för märken som är bra kvalitet på (begagnade är självklart inget hinder) som ligger helt så långt som möjligt? (under 6000)

Nu vet jag inte hur din häst ser ut, men leta på blocket, hästnet mm.
Inom den penga ramen så kan du hitta en fin begagnad märkes sadel + är ju om du hittar en nära dig så du kan klämma å provrida sadeln.
Tycker jag ser annonser ofta med beganade westernsadlar.
Så de e bara att börja leta :banana: :banana: :banana:

Hoppas allt löser sig :D

hittade några

Blocket:
5734363087.jpg
tror att en på buke äger denna :idea:

3017023200.jpg

hästnet:

52311.jpg

Nu letade jag lite snabbt bara på de annonser som hade bild och som hade fullquarterbom. Vet ej vad din häst behöver.

Men lite tips iallafall :bump:

jag vet inte heller vad hon behöver :o
hon är en travare av den grövre typen (167 i mkh), har normal-vid på vanliga sadlar.
(syrran har en apaloosa golden star (hoppsadel) med bomvidd 30-31 och den passar superbra.
(dock är den lite hög i fram då den är skuren för hästar med hög manke)

lägger in en bild på henne
http://i9.photobucket.com/albums/a76/hannanyvaller/Bild632.jpg

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 519
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka