Hur sent rider ni ?

Sv: Hur sent rider ni ?

Tänk bara på alla mygg och knott.....;)

Tja på vintern vill amn ju komma hem och äta och umgås med familjen innan man ska sova.Så jag rider inte senare än 19:30 då har typ hänt 2 ggr i vinter.
På sommaren rider jag gärna vid 21 tiden då de inte är så varmt och myggit

jag rider runt 4-5 ! senare känns mööörkt!:smirk:

På sommaren blir det mest efter 18-tiden för att slippa den värsta solen och flygfäna!

Nu på vintern skolatid kommer vi iväg runt 19-tiden, åker med bussen hem vid 21.00

helgerna blir det på förmiddagen runt 11

lån.

Kommer till stallet runt 18.00 och oftast hinner jag inte rida efter jobbet. Är i regel klar med mockning och allt fix vid 19.00 och sen ska hästarna ha mat, stallet ska släckas mellan 19.00-20.00. Jag tror nog inte nån skulle säga nått om jag var kvar och red senare eftersom alla vet att jag håller på att jobba ihjäl mig och inte hinner rida så mycket tidigare. Nån gång är man kvar och rider vid 20.00-tiden men sen måste jag ju hem och sova också eftersom jag går upp halv 5 varje morgon. På sommaren är det lättare. Man orkar mer då och det är ljust längre så det känns inte lika sent. Nu tror man ju att det är midnatt kl 16.00

Jag tycker tiden gör det samma, man kanske kan hålla sig inne iaf efter 23..på sommaren tycker jag att det är ok att rida sent för att undvika värmen.

krocko skrev:
Hur sent brukar ni rida på kvällarna? Jag tycker att det känns så sent att åka till stallet och rida efter jobbet nu på vintern. Det har ju redan varit mörkt i ca två timmar innan jag ens kommit till stallet. Jag skall kanske tillägga att jag inte har tillgång till ridhus. Hur sent är det ok att ta ut hästen på en ridtur tycker ni?

Ja visst d mörkt och man tror alltid att klockan är mer än vad den är, det viktigaste är jue att man har rutin, hästar vänjer sig vid det mesta och det e från person till person när man hinner/kan/känner för att rida. Vissa har ridhus nära , andra en bit bort. låt inte vinterns mörker köra in er i ridhus väggen alltför "oftare" dock, det blir mest att nöter och blir slentrianoffer. Skaffa pannlampa och reflexer, ut o rid, bygg muskler o känn varje gång du sitter på hästryggen att det e faktist precis just det du lever och sliter för.

Försöker rida så länge det är ljust nu på vintrarna, hade man haft tillgång till ridhus eller belyst ridbana hade det väl inte spelat så stor roll.
På sommaren har jag inga speciella tider alls.

Hästen har ju inte samma dygnsrytm som vi så för hästen skull spelar det ingen roll om du kommer kl.16 eller kl.21, Själv är jag så trött på kvällarna under vinterhalvåret och vill gärna vara hemma så tidigt som möjligt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 802
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka