Hur sätter ni norsken??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Just_A_Lady
  • Startdatum Startdatum
J

Just_A_Lady

Jag har alltid satt tråden uppe vid öronen och sen bak (som snöret till rycktussar.) Men sist jag gjorde det kunde inte kusken rycka ner lapparna :o*otroligt pinsamt*:o Då pållen har väldigt lång och tjock man tror jag kanske att den trasslat in sig. ( den satt fast litegrann när jag kom in i stallet..) Så nästa gång sätter jag den nog nede istället (vid bogen och bak..)
Hur brukar ni göra?

Sv: Hur sätter ni norsken??

Likadant som du, över öronen, är det inte så den ska vara? Fast det har hänt oss alla (nästan) jag har missat att dra öronkappan någongång:o

Jag sätter snöret nedåt, tycker det är mindre risk för trassel så. Dessutom tycker jag det är lättare att fälla upp dem när hästen kommer ut om snöret sitter så.

Ja det var det jag tænkte också... Gør nog så næsta gång! :smirk:

Sätter som med tussarna, fast då till andra sidan förstås... ;)
Aldrig haft problem med att kusken inte kunnat rycka den, fast jag hade förstås en passhäst med ganska tunn man...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 223
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 340
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 993
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka