Hur sätta på benskydd?

T

Tinglan

Alltså menar jag inte hur jag ska sätta på dem utan hur hårt de ska sitta. Har Neoprene Equi Guard. Känns som att om de ska ge stöd så borde de ju sitta ganska ordentligt men samtidigt vill jag ju inte att de ska hindra cirkulationen, hur känsligt är det? Vet att jag kanske borde fråga någon på hemmaplan men hoppas på svar här istället.

Sv: Hur sätta på benskydd?

Jag använder mig av strykkappor och spänner de ganska hårt jag får kanske emellan 1 - 2 fingrar om man drar ut resåren lite.. svårt att förklara..

Viktiga är ju att du inte spänner resåren över senan, då det kan uppstå ett ojämnt tryck.

Sv: Hur sätta på benskydd?

Du borde fråga någon du känner då det är lättare att lära sig om man sett andra göra det.

Men jag tänker lagom :p jo det är svårt att förklara men så länge det sitter men inte skaver eller är åtdraget för kung och fosterland..

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 626
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 257
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 764
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka