R
Raderad medlem 68338
Fast har du tänkt på att det inte bara är ursäkter? Det kan också finnas bra anledningar till varför man inte går ner i vikt. B.la personligen för mig så mår jag hemskt dåligt bara jag tänker på att gå ner i vikt och har ett mycket ohälsosamt synsätt på viktnedgång. Bara någon säger åt mig "Men gå ner i vikt då!" så skulle det bli helt kaos för mig och jag skulle få en hemsk ångest. Därför bör man vara försiktig med vad man säger. Många vettiga personer väljer att fokusera på välmående framför viktnedgång. Det är MYCKET viktigare att må bra än att vara smal.
Dessutom så har jag problem med mitt hjärta. Försöker jag gå ner i vikt eller börja träna riskerar jag att överanstränga hjärtat och får åka in på hjärtintensiven. Trots att jag gärna gått ner lite till i vikt, eller i alla fall börjat träna. Men mina bröstsmärtor sätter stop för det så fort jag börjar få upp pulsen. Därför kan såna kommentarer vara förödande. Säg inte att det "bara" är att bestämma sig för det.
Du behöver inte träna eller ens öka pulsen för att gå ner i vikt. Träning är som viktminskningsmetod ganska ineffektiv. Det viktigaste är kosten. Sen kan man naturlgitvis röra på sig för välbefinnandet rent allmänt.