Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu lägger jag det på Vuxna eftersom det inte är specifikt för ett slags djur, men är det någon som har en sån här dekal eller liknande uppklistrad på dörren? Eller ett kort i plånboken? Jag har länge funderat på att skaffa en.
Nu lägger jag det på Vuxna eftersom det inte är specifikt för ett slags djur, men är det någon som har en sån här dekal eller liknande uppklistrad på dörren? Eller ett kort i plånboken? Jag har länge funderat på att skaffa en.
Då ska man nog ha en väldigt speciellt hundras för att folk ska bryta sig in för att stjäla hunden... De tog en liga som gjorde husinbrott för ett par år sedan här i trakten, de hade kryssat för alla hus där det fanns hund och gick enbart på de som inte hade hund. Oavsett vilken slags hund det var.Har kontaktkort på mig sedan jag fick skrämselhicka när jag åkte in till akuten med bruten arm. De ville hålla kvar över natten men jag var ju tvungen att åka hem förstås.... Däremot är jag alldeles för paranoid för att sätta upp en lapp på dörren.
Det är verkligen att väga mellan statistiken för eldsvåda eller den förmodligen större risken att någon skulle bryta sig in för att stjäla just hundarna. Jättesvårt tycker jag!
Alltså, en branddekal vågar jag inte ha - det är ju inte alltid hunden är hemma... Hur tänker ni kring det? Inte för att jag tror att en brandman/kvinna vill riskera sitt liv för ett djur, men känns ändå dumt.
Mina djur är alltid hemma förutom vid de tillfällen jag är hos veterinären eller om jag själv reser bort (har hittills bara hänt en gång under de fyra år jag haft dem).
Jag inser givetvis att ingen brandman riskerar livet för djur, men det är ju inte alltid som det är livsfara för dem att gå in i lägenheter. Jag har sett flera gånger i program som 112 På liv och död att de har plockat ut, både levande och döda, husdjur. Det är väl så att finns möjligheten (inga människor behöver räddas) gör man ett försök att också få ut djuren.