Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men de' va ju så länge senInte en enda som travar sina unghästar??
Endel säger ju att lättridning stör mer än att sitta ner. Andra säger motsattsen. Hmm, vilket ska man göra tro??
jag stör iaf mer när jag rider lätt... de har en tendens att springa fortare då
Samma här, jag hAr ju kass balans med..
Sitter man ner så kan hästen inte arbeta maximalt med sina ryggmuskler, om vi pratar omusklat.
Jag är med hur du tänker helt klart. Men stör man inte mer när man rider lätt pga att den måste balansera upp ryttaren mera då? Vill man inte ha en så låg tyngdpunkt som möjligt?
*KL*
två och en halvpunkts sits på unghästar som inte är lätta i bakänden eller som gillar att bocka.. Ju mindre rörelse i sadeln desto bättre, har jag iaf blivit lärd.. och.. nej, jag lättar INTE helt ur sadeln förrän jag är iaf 80% säker på att hästen inte tänker explodera iväg åt något håll..
först och främst för min egen säkerhet faktiskt, min balans är som bäst om jag får sitta på arslet
styrkan i en unghäst lägger man ju grunden till under tömkörningen och all ridning.. knappast som om man rider en unghäst i ett superaktivt 45 minuters pass utan snarare tio minuters pass under ryttare till att börja med.. åtminstone där jag ridit in hästar.