Hur registrera??

rubytoo

Trådstartare
Var hamnar mitt föl nudå??

Jag skall vara ärlig så fattar jag inte riktigt var hon komer att hamna??

Hon är e. Godkänd hingst (Jaguar Mail) u. sto som har okänd stamtavla

Vilka papper får hon då?? Stoet är reggad i ASVH dock utan stam

Sv: Hur registrera??

Det här hittade jag som passar in bäst:

Register avd. II

Häst (korsningshäst) fallen efter av ASVH Service AB godkänt avelsvärderad hingst, men där moderns rastillhörighet ej accepteras av samma grundstambok som fadern.
Raskod: 54 (grått papper - löpnummer fr.o.m. 9001)

Ja det är nog det som är närmst även om det nu är så att stoet är i allra högsta grad av varmblodsras

Ja det är nog det som är närmst även om det nu är så att stoet är i allra högsta grad av varmblodsras

Men iom att hon har icke känd stam så kan man ju inte säga att hon har är av raser som är godkända inom ASVH. Även om hon ser ut som ett varmblod kan hon ju i teorin vara korsning med Irish Draught som inte är godkänd ras.

Ja det är ju det tråkiga, fast Clover Hill är ju "godkänd" i Sverige nu så man skulle kanske forska lite ändå :idea:

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: warg
·
Avel Jag har inga egentliga planer på att betäcka, är bara nyfiken på hur det är så ingen behöver gå i taket :) Men jag kommer ihåg när...
Svar
12
· Visningar
2 545
Senast: Narcissa
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 524
Senast: Marty
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 761
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka