Twihard
Trådstartare
Kanske lite konstig fråga, men jag skriver en fiction där ena karaktären går på antidepressiva. Jag har bra koll på hur det kan påverka negativt och karaktären i fråga ska nu byta till en medicin som kommer fungera bättre. Däremot har jag själv inte tagit sådan medicin men vill ha det verklighetstroget, så jag undrar hur ni som går på antidepressiva upplevde det när medicinen började fungera för er. Jag har googlat och så med men tänkte att ni kanske vill dela med er av era erfarenheter?
Hur kändes det i jämförelse med medicin ni inte fungerade på?
Hjälpte det direkt?
Vilka känslor kände ni?
Vilka positiva symptom fick ni?
Försvann era negativa tankar eller vart det snarare att ni kunde säga emot dem?
Tog det lång tid innan de började verka?
Min karaktär har varit med om ett allvarligt trauma, men haft ångestproblematik länge. Han går i kbt-terapi och så men har mycket självnedvärderande tankar som han arbetar med tillsammans med terapeut och sådär. Så berätta gärna hur de har hjälpt er och hur ni märkte att de gjorde skillnad.
Hur kändes det i jämförelse med medicin ni inte fungerade på?
Hjälpte det direkt?
Vilka känslor kände ni?
Vilka positiva symptom fick ni?
Försvann era negativa tankar eller vart det snarare att ni kunde säga emot dem?
Tog det lång tid innan de började verka?
Min karaktär har varit med om ett allvarligt trauma, men haft ångestproblematik länge. Han går i kbt-terapi och så men har mycket självnedvärderande tankar som han arbetar med tillsammans med terapeut och sådär. Så berätta gärna hur de har hjälpt er och hur ni märkte att de gjorde skillnad.