Hur reagerade era barn när dem fick tänder?

Sv: Hur reagerade era barn när dem fick tänder?

Ja det är ju det.
Just nu sitter han i mitt knä och skriker.
Precis ätit så han bör ju vara nöjd men inte

Ja, det är inte bara tänder, det märks här också ... Elina har börjat krypa och utforska och fått humör som bara den, sover dåligt, äter sisådär och det händer saker HELA tiden. Hon vill upp i famnen, ner från famnen, helst vara på båda ställena samtidigt ... puh !! Tur att jag har en sån toppensambo och toppensvärföräldrar, annars hade jag nog inte varit en sån glad mamma :D.
Jag är helt slut!

Precis så är Isak också.
Kan bara sitta och leka själv (där vi är då) korta korta stunder.
Hinner knappt gå på toa på dagarna, han vill ha uppmärksamhet varenda sekund. Phu!

Det har väl abolut med varandra att göra? När tänderna kommer rinner det till mer saliv, som bebis sväljer, och det kommer ut i andra ändan liksom. Och det blir ett himla kladd. Det sa tom BVC till mig :confused: Hur kan informationen vara så olika? Och så gör det ju ont, det vet man ju själv med visdomständerna :crazy: Och jag hade feber när jag fick mina. Visdomständer alltså.

Ja du ibland undrar man verkligen om man vågar lita på nån... En barnmorska sa åt mig att äta allt o en annan gav mig en lång lista på vad man skulle undvika...

Verkar ju lustigt om det är slumpen när man har 4 barn som alla har haft kass mage när tänderna kommer, och aldrig e det annars..:grin:
sen som nån annan skrev att det inte har med själva tänderna i sig att göra kanske stämmer men i samband med tänderna.
Är kanske många som slipper oroa sig i onödan om bvc kunde informera om det istället

Precis... Första barnen var man ju ett "lätt offer", andra barnet hade man lite mer koll själv!

W fick sin första tand IDAG faktiskt. Han har sovit lite oroligt några nätter och dreglat massvis i månader

Nu måste det här uppdateras lite :bump:
Hur går det med niomånadersmonstrena? Min har äntligen börjat sova lite på nätterna igen, och är glad och nöjd, men fortfarande väldans uppmärksamhetskrävande ... känns som det här språnget eller vad det är börjar blåsa över. Och två små rakbladständer har hon fått :love:

Ursäkta nu men monster var rätta ordet för Isak idag.
Vaknade vid 8 i morse, somnade om vid halv 4.
Skrikit, gnällt och varit missnöjd precis hela dagen:eek:
Är helt slut nu.
Kommer inte tänderna snart blir jag galen

Tyra har nyligen fått sina två första tänder. När den första kom var hon smågnällig på eftermiddagen/kvällen och natten, även samma sak när andra kom. Hon har vart smågnällig nu ikväll också så det ploppar nog upp en till under natten. Men hon är sååå söt med tänderna, men attans vad vassa de är :p

Tuva har fått sin andra öroninflamation på tre månader och haft 40 graders feber idag, jag kan lova att nattsömnen inte funkar här heller, heeelt slut! Men nu är det kåvepenin och hopp om livet. En ny tand på g i nederkäken, kul ed sjukdom, tand och niomåndersknäpp på samma gång :S

Oj det låter inte roligt, Elina var jobbig trots att hon var frisk :crazy:
Nu börjar det som sagt ordna sig igen, hon är ett solsken min bebis, även när hon är krävande är hon liksom glad ... eller det går att göra henne glad iaf :).

Såg en femdagarsbebis häromdagen, oj vad syskonsugen jag blev :love: Men nu på kvällen när hon inte vill sova så ångrar jag mig igen :p

Haha, känner igen det är med syskonsug, men det får som sagt vänta ett bra tag =)

Jo Tuva är oxå världens gladaste och snällaste bebis, då blir man ju extra ledsen i själen när hon har så ont att hon gallskriker...

Liknande trådar

Småbarn Emil vägrar nämnligen nappen nu sedan ca 4 dgr tbx. Inte för att det gör mig någonting, inte det minsta, men jag blir ju lite förvånad...
Svar
6
· Visningar
4 152
Gravid - 1år Hej! Jag skrev ju en tråd för ett tag sen om My som bara åt och åt och åt och åt (på mig alltså). Tänkte att ni kanske ville veta hur...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Björk
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 774
Senast: Disen
·
O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 396
Senast: Oasis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar