Hur räknar man?

P

Phakal

Jag har nu grubblat mig tokig över hur man räknar ut poängen på ett dressyrprogram!! Hur 17 gör man?:confused:

Har läst både tr 1 och tr 2 typ 100 ggr nu utan att hitta svar, så jag vänder mig till alla smarta dressyrbukare! :D
(har även sökt på forumet).

Tex Lätt B:1, maxpoäng 290. Koeff. 2, 2, 2, 3, 2. tot 18 "moment".
Jag har fattat att 10 betyder utm och 0 tex inte genomfört...
Vet inte hur jag ska formulera mig men hur jag än räknar så blir det bara fel!:cry:

Tack på förhand!
/ En som älskar dressyr men inte är där än...

Sv: Hur räknar man?

Du räknar ihop pängen du fått (koff. betyder x2 så de momenten multiplicerar du poängen x2) - lätt som en plätt :D

För att få procenten delar du dina poäng med maxpoängen =)

Men jag får iaf fel!! :( Vet inte hur jag räknar en jag ska visa dig så får vi se vart felet ligger...
Vi tar Lätt A:1.
23 moment. =230 poäng (23X10 maxpoäng) +40 (4 st 2 koeff.)
230 + 40 = 270... + (2+2+2+3+2 allmänna intrycket) =281 och maxpoängen är ju 380!!!!! :'(
Vad är det jag gör för fel?! *upprörd*

Du har först 19 bedömningspunkter med koeff 1 = 190p
Sedan har du 4 bedömningspunkter med koeff. 2 = 80p

=270p

Under det allmänna intrecket har du 4 bedömningspunkter med koeff 2 och 1 med koeff 3 = 110 p

270+110=380p

Jag förstår inte vad som är konstigt?

:eek: Men herregud då har jag ju fattat det hela helt fel!!!:rofl:
Tack så jättemkt för förklaringen! Kändes precis såhär :idea:

Haha nej detta måste jag skriva ner så jag är säker på att jag inte räknar fel ngn mer gång. :D

Åååh gud vad dum jag känner mig nu! Helt plötsligt så blev ju allt så självklart! *skrattar*.:p

Liknande trådar

Relationer Hej igen. Jag tror jag håller på att få hjärnblödning, för tänka kan jag inte och jag vet inte hur jag ska vända och vrida på mig själv...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 629
Senast: Korven
·
M
Dressyr Jag har ridit i 26år i 20år av dessa har jag haft egen häst, men jag har också jobbat med in och tillridning och omskolning av varmblod...
Svar
9
· Visningar
2 277
Senast: mirjada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix