Hur räknar man poängen?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MadickenII
  • Startdatum Startdatum
M

MadickenII

hej

hur räknar man poängen på en utställning? jag vet ju att guld är 40-50 poäng men hur ser det ut för silver och brons?? nån som har koll på detta? :confused:

Sv: Hur räknar man poängen?!

Men hur är det då med en 60-poängskala? Gäller guld från 48 då, eller ligger det lägre? eller plockar man kanske bara bort galoppen? såg ett RP-föl som blivit guldbelönad på 47p (39p)
:confused: :confused:

60-poängsskalan används inte på uställningar utan i princip endast på halvblodens treårstester och fölmönstringar. Om föl av andra raser är med då så får de väl hänga med på samma skala förstås. Klass 1 är 45 poäng och högre.
Alltså inga guld, silver eller brons.

På årets riksutställning för ridponnyer så gällde 60-poängskalan för fölen, man bedömde även galoppen (enligt resultaten) och detta är ju en utställning så man borde ju tilldels guld, silver el. brons.
Tyvärr hade de inte skrivit ut valörerna i resultatlistan, annars så hade jag kanske kunnat lista ut gränserna efter det.

Halvbloden får ju sitt diplom på 47p eller högre, kanske att man på ridponnyernas riksutställning tog efter det som gräns för guld?

//Kristin

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden