Hur räknar ni?

Glamoroza ox

Trådstartare
Sambon & jag sitter här & kollar i almanackan hur gammal våran son nu har blivit :angel:
Ingen av oss har haft så där väldig stor koll på det.

Kom fram till att han nu är 16 veckor & 5 dagar (17v på tis)

Räknar ni att bebis är 4 månader i vecka 16 el. är han fyra månader den 9:onde (född 9 okt) ?
 
Sv: Hur räknar ni?

Jag har också undrat över det där, jag tror det är lite olika både hur man säger och räknar.

Fram till en tio veckor så sa jag att barnen var just det antalet veckor som de var.

Men när de blivit runt tre månader gamla så sa jag inte längre "tretton veckor", utan då övergick jag till att räkna månader.

Alltså, jag tycker att ditt barn är fyra månader gammal den 9:e.
 
Sv: Hur räknar ni?

Jag räknar med veckor de två eller tre första månaderna.
Sen räknar jag med månader till 1½ år. Efter det orkar jag inte hålla koll på månader längre.
Nu säger jag att Vincent är drygt 1½ eller att han fyller 2 i april.
 
Sv: Hur räknar ni?

Jag räknade veckor fram till 2 månader, sen har jag gått på datum.
 
Sv: Hur räknar ni?

-Hur gammal är han nu?
-Öhhh.....typ 3 månader...

Räkna veckor gick bra i början men nu får de bli månader istället.
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Ketrawzc
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 062
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Sirap
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 509
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp