Hur rädda påslakanet?

cili

Trådstartare
Klåfingrig katt + klorinbehandling av en fläck i närheten av andra textilier = dålig idé :banghead: . Så nu är det en stor blekt fläck (ca 20x30 cm) på mitt ena påslakan. Hur räddar man det?

Det är ett satinpåslakan i färgen lila, och fläcken är ljuslila. Går det att färga om hela alltet på nåt sätt eller kommer det ändå synas en fläck? Bleka hela? Hur?
Alla tips mottages tacksamt. Att slänga/göra något annat av det kommer inte på fråga, det är ett dyrt sådant som gärna får fortsätta att vara just ett påslakan.

Sv: Hur rädda påslakanet?

OM det är färgskillnad mellan fläcken och resten av lakanet så kommer det fortsatt vara färgskillnad om du färgar det.
Möjligen om du kan bleka hela lakanet ordentligt, det är ju bara att prova. Färga sen om det behövs.

Själv hade jag nog inte orkat bry mig om en fläck, för lakanet har ju samma funktion ändå.

Köpa ett örngott och sy en rand av det över på båda påslakanen?

Fläcken hamnade vid skarven mellan de båda sidorna, så det syns från båda sidor :(

Men det får väl se ut som det gör ett tag, så får jag fundera ut en lämplig lösning sen. Så surt när man köpt hem fina sängkläder och lyckas göra sådär :(

Spill lite till på fler ställen på lakanet så du får ett typ batikmönster?:)

Jag hade tvättat påslakanet med en "tvättmedelsboll" eller två fyllda med klorin.
Det funkar iaf bra om man vill bleka vita dassiga kläder så de blir vita igen.

Så det hade jag provat, känns som att det inte kan bli värre iaf.

Ja det var min första tanke, men det matchar inte riktigt stilen i övrigt :/
Får se hur jag gör med det, men just nu lutar det åt att bleka hela och sen ev färga

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 779
Senast: cassiopeja
·
F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
2 051
Senast: vanimelde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix