Hur pyntar man boxen för "vardag"

P

prallan

Jag vill göra mina boxar lite mer "hemtrevliga", men har inga idéer på hur. Allt jag kommer på är antingen farligt för hästen, eller juligt... Jag behöver Er hjälp:D

Sv: Hur pyntar man boxen för "vardag"

Ska det egentligen pyntas så mycket? Möjligen att man lagt lite krut på att välja snyggare krokar, hållare, kedjor, förvaring och att allt matchar etc. Men att pynta bara för att pynta hade jag inte velat ha (så roligt är det inte att städa). Kanske en text på en vägg med något tänkvärt, roligt eller oväntat.
Men nu är jag arkitekt och många av oss är kanske lite väl "less is more". ;)
/U

trapphusmålningar är både diskreta och lite åt det hemtrevliga hållet.. gör ett mönster i övergången mellan färgen på nedre delen och övre delen.. hitta färger som passar ihop så blir övergången ännu snyggare, ex mörkbrunt nertill och vitt upptill med pixelmönster i brunt, cappucino och creme mellan?

att slänga begagnade grejer och hänga dit nytt gör mycket.. t.ex tre omaka trådkorgar, slitna borstar i 7-8 olika färger, 4 handdukar i blandad 70-tal, musse pigg, limegrönt och schackrutigt är ganska otrevligt..
med nya vita korgar, fräscha matchade borstar och 4 nya handdukar som matchar borstarna gör underverk..

finns det stolar och pallar så måla dem och sätt dit dynor som är sköna att sitta på..

Jag vill göra mina boxar lite mer "hemtrevliga", men har inga idéer på hur. Allt jag kommer på är antingen farligt för hästen, eller juligt... Jag behöver Er hjälp:D
Man kan måla på väggarna t ex. Vi har en bård med streckgubbehästar i olika moment, t ex. en dressyrhäst med knoppar i manen, en häst som bockar, en häst som hoppar mm. Jättekul förändring i stallet. Fick idén när jag var på besök i ett kostall där man hade målat glada kor på väggarna. Prylar tycker jag man ska undvika.

Ofta är det detaljerna som gör att det ser fixat ut, sedan vart man vill lägga ribban är ju en helt annan nivå.
Tullstorp hade alla detaljer på plats vid deras hingstvisning. Jag ville ta med den hem(Gärna med allt innehåll ;)), och mest inspirerad blev jag av sadelkammrarna.
Man får lov att tjäla andras bra idéer, men med lite finess, inte kopiera rakt av, (man måste inte uppfinna hjulet varje gång).
/U

Jag håller med ett par andra här om att prylar kanske inte är det bästa, men om man kan måla är det ett kul sätt att fixa stallet på. Om man inte kan motivmåla finns det ju alltid schabloner att använda.

Man kan:
-Måla motiv på garderober
-Stalllådor (om de är gjorda av trä)
-Göra egna namnskyltar
-Hänga upp någon söt/ snygg tavla på lämpligt ställe
-Måla motiv direkt på boxdörrar

Detta har jag gjort i mitt stall:
http://www.pixbox.se/pic_show_id13605316.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id3739265.html

Har inte kort på resterande saker dock som jag målat, men iaf.

Grejjen är att jag inte har stall, jag har 4 uteboxar, 2 och 2, mittemot varandra, men jag tror med lite krokar och korgar i matchande färger kan vara en bra idé! Sadelkammare är avsides, och den är jag nöjd med:D

JÖSSES, vad saker du hade i stallet! du lär ha pyntat på ett tag.

personligen skulle jag inte klara av att ha det så, skulle för det första inte ha tålamod att sätta upp allt, och skulle inte heller klara av att inte stöka ner med allt krismkrams. Och så skulle jag vara orolig att påle skulle kunna få i sig något.

en fråga som inte hör hit; bor du där uppe på loftet?

JÖSSES, vad saker du hade i stallet! du lär ha pyntat på ett tag.

personligen skulle jag inte klara av att ha det så, skulle för det första inte ha tålamod att sätta upp allt, och skulle inte heller klara av att inte stöka ner med allt krismkrams. Och så skulle jag vara orolig att påle skulle kunna få i sig något.

en fråga som inte hör hit; bor du där uppe på loftet?

Stallet ser inte ut så nu på sommaren det är bara vid jul allt sånt krimskrams kommer fram.
Älskar julen.:love:
Pållen är inte klåfingrig av sig alls och han låter det som sätts upp vara ifred. Detta är han en gentleman med att respektera. Så det gör mig inte ett dugg orolig. :)
Nej jag bor inte på loftet... :)
Mvh Xoya.

Kankse sätta upp ett litet kollage? annars så kan man ju utsmycka med lite finare krokar etc..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 565
Senast: Mia_R
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 048
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar