Hur överlever man?

findus

Trådstartare
Jag och mina föräldrar står inför beslutet att låta ta bort vår 13 åriga tik. Jag har delat nästan halva mitt liv med denna hund. Det gör så ont i mig att tänka på att inte ha henne hos mig. Hur ska jag klara av det här? Hur har ni hanterat era känslor i liknande situation?

Sv: Hur överlever man?

Ja, det gör ont. Men du kommer att överleva. Man gör sin vän en tjänst. Ofta är det värst innan, medan man går där och tittar och tänker "hur är det idag?" När den där dagen kommer så är det svårt förstås. Den får sprutan och så är den borta. Det är så tydligt att ens hund, den där ljuvliga varelsen, inte är kvar. Det är bara en kropp som ligger där.

Du kommer gråta och sörja men du kommer att överleva. Kanske knyta an till en ny hund så småningom. Du kommer skratta och minnas. Ett stråk av saknad kommer alltid att finnas kvar.

Sv: Hur överlever man?

Man gråter, hulkar, slutar äta, går under jorden och förbannar livet.
När man är klar med detta reser man sig sakta och börjar återgå till en lite tommare vardag.
Så småningom börjar man kika lite på andra hundar och inte långt därefter är man och tittar på en valp...
Man glömmer aldrig sin älskade hund men sorgen och smärtan blir mindre och mindre påtaglig med tiden och tillslut kan man tänka tillbaks på små hyss den gjorde och alla glada minnen man har ihop för så länge man minns nån finns den alltid kvar.
Så här det varit för mig iallafall.
Varm kram till dig i din stora sorg!

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: snöflingor
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: Blyger
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 334
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025