Får kolla bor dock inte i storstad.Absolut, vet inte hur det är med lösdrift, men väldigt många stall (främst i större städer) erbjuder fodring och mockning. Kolla om du kan köpa dessa tjänster, brukar oftast kosta ca 30-50 kr per dag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får kolla bor dock inte i storstad.Absolut, vet inte hur det är med lösdrift, men väldigt många stall (främst i större städer) erbjuder fodring och mockning. Kolla om du kan köpa dessa tjänster, brukar oftast kosta ca 30-50 kr per dag.
Det är främst under våren/sommaren och tidig höst som jag har ork att mocka efter jobbet, just nu när det är så mörkt så är det bara "bläää" när jag kommer hem från jobbet.Ja
ja jösses jag älskar att mocka och pyssla jag med
Men herregud, allt är inte svart eller vitt här i livet. Det finns en anldning till att så många har medryttare eller har hästen på fullservice.
Hon var ung antar jag? Se så olika det kan vara.Jodå, jag vet, en av anlednigarna till att jag blev hästskötare i holland för många år sedabn var att ägaren hellre ville ägna sig åt partyn och luncher med vänner i stället för att se till att hennes 4 hästar hade kondition och var i tävlingsmässig skick. Men ändå hade jag inget att säga till om rörande veterinär och skoning trots att människan inte visade sig i stallet under 3-4 veckor .... Fy för sådana ägare säger jag.
Jo något sånt vore perfekt tycker jag får höra runt lite om jag inte hittar någon bra lösdrift.Man kan kanske utöva byteshandel med en stallkamrat i samma situation?
Dvs - du mockar två boxar två dagar i veckan och hen mockar två boxar två andra dagar?
Det finns ett talesätt som säger att allt går att köpa för pengar, till rätt prisFår kolla bor dock inte i storstad.
Kärlek till hästen i fråga, sedan finns det absolut ingen sjukdom, förutom sjukhus vistelse, som skulle hålla mig borta från en häst jag tagit hand om/köpt.
Förkylning eller influensa betyder ju bara att du får tillbringa 5-10 min extra i stallet pga orken. Om du inte vill spendera min 1 timme på din häst varje dag, skal du inte ha häst överhuvudtaget, utan skaffa dig en guldfisk eller liknande som du slipper spendera tid på alternativt inta ha djur över huvud taget.
Jodå, jag vet, en av anlednigarna till att jag blev hästskötare i holland för många år sedabn var att ägaren hellre ville ägna sig åt partyn och luncher med vänner i stället för att se till att hennes 4 hästar hade kondition och var i tävlingsmässig skick. Men ändå hade jag inget att säga till om rörande veterinär och skoning trots att människan inte visade sig i stallet under 3-4 veckor .... Fy för sådana ägare säger jag.
Hon var ung antar jag? Se så olika det kan vara.
Jag jobbar själv med tävlingshästar (beridare) och spenderar mest tid med att rida och vara med våra hästar, och min arbetsgivare tar alltid mina synpunkter på allvar och vänder sig även till mig när han inte är säker å vissa saker.
Det finns gott om skitstövlar inom hästbranshen, men tack och lov är inte alla såna och jag tror inte att TS hör till den skaran heller
Jag hade inte orkat att ha 30 minuter restid enkel väg varje dag till stallet. Min gräns ligger på max 15 minuter och då får det vara ett riktigt, riktigt bra stall.MYSIGT . Jag har också alltid velat träffa dem varje dag och kolla till dom. Är åkandet som gör mig tveksam ..hur ska man få ihop det sju dagar i veckan så att säga.
Det är någonting med snorrika yngre tävlingsryttare på låg nivå i centraleuropa och deras inställning till både djur och människor.Nja ung och ung, I 25-30 års ådern, bortskämd amerikanska, dotter till mångmiljonär, som skulle gifta sig med en medelmåttig holländsk hoppryttare (110-120cm tävlingar) som lekte proff på benelux tävlingar. Tyvärr har det här sättet att "leka" hästägare även spridit sig till scandinavien, och hästägaren köper gärna helinackordering och undrar sedan varför hästen inte kan tävla pga dålig kondition, trots att de aldrig betalat någon för att rida hästen under tiden de "inte har tid" att rida själva.
Okej jag förstår.Nja ung och ung, I 25-30 års ådern, bortskämd amerikanska, dotter till mångmiljonär, som skulle gifta sig med en medelmåttig holländsk hoppryttare (110-120cm tävlingar) som lekte proff på benelux tävlingar. Tyvärr har det här sättet att "leka" hästägare även spridit sig till scandinavien, och hästägaren köper gärna helinackordering och undrar sedan varför hästen inte kan tävla pga dålig kondition, trots att de aldrig betalat någon för att rida hästen under tiden de "inte har tid" att rida själva.
Fast om man själv eller någon annan mockar spelar väl ingen roll för hästen? Jag skulle inte vilja säga att jag känner kärlek för mina hästar, jag gillar dem, jag älskar att rida och fixa i stallet men det är mer för att jag älskar hela grejen med sporten. Skulle inte få för mig att ranta runt i stallet med influensa, brukar väl alltid gå att få hjälp av någon. Mina hästar är definitivt inte mina barn. Skulle ändå vilja påstå att mina hästar har det ruggigt bra och jag tror inte de bryr sig så mycket om att jag inte direkt älskar dem. Självklart kan man få tycka det är jobbigt att köra till stallet bara för att mocka och då är det ju inte fel att deala med någon stallkamrat så man hjälps åt. Tror inte hästen bryr sig alls, för hur mycket man än älskar sin häst så älskar den inte tillbaka på riktigt samma sätt, mat är liksom viktigare :/Kärlek till hästen i fråga, sedan finns det absolut ingen sjukdom, förutom sjukhus vistelse, som skulle hålla mig borta från en häst jag tagit hand om/köpt.
Förkylning eller influensa betyder ju bara att du får tillbringa 5-10 min extra i stallet pga orken. Om du inte vill spendera min 1 timme på din häst varje dag, skal du inte ha häst överhuvudtaget, utan skaffa dig en guldfisk eller liknande som du slipper spendera tid på alternativt inta ha djur över huvud taget.
Helinackordering för mig innebär att allt UTOM ridning görs.Nja ung och ung, I 25-30 års ådern, bortskämd amerikanska, dotter till mångmiljonär, som skulle gifta sig med en medelmåttig holländsk hoppryttare (110-120cm tävlingar) som lekte proff på benelux tävlingar. Tyvärr har det här sättet att "leka" hästägare även spridit sig till scandinavien, och hästägaren köper gärna helinackordering och undrar sedan varför hästen inte kan tävla pga dålig kondition, trots att de aldrig betalat någon för att rida hästen under tiden de "inte har tid" att rida själva.