Hur ofta...?

Sv: Hur ofta...?

ni som har katt:

Hur ofta...
...dammsuger ni? typ 2-3 gge i veckan.
... Diskar ni mat- och vattenskålar? 1-2 ggr i veckan.
... Tömmer ni och skurar lådan/lådorna? när det börjar bli lite sand kvar töms det ut, lådor sköljs ur (ev. Med lite grumme) sen fylls det på med ny fräsch sand.
... Dammtorkar ni? 1 gång i veckan.

1010101010

Jag vet inte. Vi använder den bara på badrummet för att få bort kattsanden, där är den oumbärlig. Skulle tro att den fungerar bra.

Ni som har katt:

Hur ofta...
... dammsuger ni?
... diskar ni mat- och vattenskålar?
... tömmer ni och skurar lådan/lådorna?
... dammtorkar ni?

dammsuger när det behövs, ett par gånger i veckan, dock har vi en liten dammsugare inne vid kattlådan som vi använder varje dag.

diskar mat och vattenskålar, tja, mat inte så ofta då de får bara torrfoder i de skålarna, får de annat får de på tallrikar, vattenskålarna varje dag när vi byter vatten.

skurar lådorna tja, kanske varannan vecka eller så

dammtorkar...hmm..tja...:o inte min starka sida direkt. När min dotter får ett ryck och ska städa (hon är 6) typ

Men vi har dammsugande katter! Joho, för en natt nu i veckan så låg vi och sov så gott när plötsligt dammsugaren gick igång på full volym. Jag och sambon hoppade upp ur sängen i ren fasa och trodde det var typ jordbävning MINST! Full galopp och stänga av dammsugaren som stod just utanför dotterns rum (sömnproblem så när hon sover så vill vi hon ska få sova) och där satt Pixi PÅ dammsugaren och såg supernöjd ut medan den lille katten sprang runt runt i panik...Numera drar vi ut sladden på dammsugaren...;)

Svarar varje dag på alla frågor utom dammtorka, det gör jag kanske en gång i veckan.:laugh: Ooops glömde skurar ur lådan, det gör jag en gång i månaden men mockar ur morgon och kväll.

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 158
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
339
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama