Hur ofta verkar man en unghäst?

En 6 månaders häst?
Hur långt är ett snöre? Hur ofta man behöver verka en häst beror på flera faktorer. Tillväxthastigheten varierar från individ till individ, en del hästars hovar växer långsamt andra växer fort. Är hästen rättställd eller inte? Exempelvis, en tåvid häst blir i regel mer och mer tåvid ju längre det går mellan intervallerna. Underlaget som hästen går på spelar också in.. Lika så hästens rörelsemönster. Shettlandsponnyer och travhästar nöter ofta utsidan på sina bakhovar. Fråga din hovslagare han/hon har säkert koll på hur ofta du bör verka din häst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 548
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 359
Senast: lirco11
·
Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
567
Senast: Humla
·
Hästhantering Jag lånar en lite yngre häst ibland. Hästen går på lösdrift, blir väldigt otålig då man tar in för att borsta etc trots hötuss. Snurrar...
Svar
10
· Visningar
888
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka