Hur ofta verkar man en unghäst?

En 6 månaders häst?
Hur långt är ett snöre? Hur ofta man behöver verka en häst beror på flera faktorer. Tillväxthastigheten varierar från individ till individ, en del hästars hovar växer långsamt andra växer fort. Är hästen rättställd eller inte? Exempelvis, en tåvid häst blir i regel mer och mer tåvid ju längre det går mellan intervallerna. Underlaget som hästen går på spelar också in.. Lika så hästens rörelsemönster. Shettlandsponnyer och travhästar nöter ofta utsidan på sina bakhovar. Fråga din hovslagare han/hon har säkert koll på hur ofta du bör verka din häst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det levererades fina prestationer från de två SWB-hästarna under söndagens finaler i unghäst-VM för 6- och 7-åringar.
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: Tora
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 958
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar