Hur ofta verkar man en unghäst?

En 6 månaders häst?
Hur långt är ett snöre? Hur ofta man behöver verka en häst beror på flera faktorer. Tillväxthastigheten varierar från individ till individ, en del hästars hovar växer långsamt andra växer fort. Är hästen rättställd eller inte? Exempelvis, en tåvid häst blir i regel mer och mer tåvid ju längre det går mellan intervallerna. Underlaget som hästen går på spelar också in.. Lika så hästens rörelsemönster. Shettlandsponnyer och travhästar nöter ofta utsidan på sina bakhovar. Fråga din hovslagare han/hon har säkert koll på hur ofta du bör verka din häst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På Hufvudsta diskuterar vi en hel del hur vi ska öka kunskapen i hästhantering och få in det i undervisningen. Vi ser att det ofta är...
Svar
1
· Visningar
576
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 094
Senast: Piaff
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 223
Senast: Claraclara
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 414
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?