Tvättar oftast 1-2 ggr i veckan. Däremellan torrschampo. Tränar men har håret uppsatt och upplever väl inte att jag blir liksom supersvettig i hårbotten. Håret brukar inte lukta ofräscht i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingrodd svett luktar sällan hallon, även om folk generellt sett är för väluppfostrade för att säga till när andra luktar illa
Inte tvättat eftersom jag hade fått håret tvättat hos frisören dagen innan.Så hur hade ni gjort om ni ska till frissan och bleka ena dagen och jogga sig svettig dagen efter?
Inte tvättat eftersom jag hade fått håret tvättat hos frisören dagen innan.
Men jag har långt och väldigt tjockt hår, det tar lång tid att torka och fixa med och jag vill inte slita på det i onödan. Förmodligen hade jag tänkt annorlunda om jag haft kort hår.
Skulle absolut inte kunna tvätta håret var dag - då skulle jag få färga håret var månad. Tvättar jag det 1-2 gånger i veckan så räcker det med var tredje månad (då är dock utväxten jätteful!).Du får prova helt enkelt? Och fråga någon du litar på hur de tycker att ditt hår luktar om du tvättar det mer sällan?
Men jag ser egentligen inte varför du skulle ändra din nuvarande tvättrutin. Jag har färgat håret i mååånga år och har typ alltid tvättat håret varje dag.
Jag färgar inte längre men har haft alla möjliga färger som överlevt tvätt varje dag med hjälp av färgbomb. Inga problem.Skulle absolut inte kunna tvätta håret var dag - då skulle jag få färga håret var månad. Tvättar jag det 1-2 gånger i veckan så räcker det med var tredje månad (då är dock utväxten jätteful!).
Färgbomber i all ära, men det räddar inte i längden.
Jag blir inte klok, får olika svar av alla.
Jag ska snart färga håret. Alla tjatar om att man inte ska tvätta håret för ofta. För kvaliten på håret spelar det mig ingen roll men vill ju inte att färgen ska bli tråkig.
Jag tränar i regel varannan dag och blir alltid dyngsvettig.
Har provat att tvätta det var fjärde dag (efter varannat träningspass) men väldigt osäker på om det är fräscht?
Så ni som blir svettiga i håret, hur gör ni?
Jag märker verkligen ingen som helst skillnad mellan vanligt shampoo och "shampoo för färgat hår". I call humbug. Färgbomber funkar man då ska man ju ha en färg som finns i bomb, så att säga. Dessutom är de ofta snordyra.
Jag tvättar håret två-tre gånger i veckan beroende på aktivitet. Är jag ledig låter jag oftast bli eftersom jag inte behöver vara representabel.
Det var hemskt länge sedan jag provade torrchampoo men när jag gjorde det sist kändes det lite som saltspray . alltså hemskt! De har kanske blivit bättre sedan dess?
Man får nog prova sig fram lite för att hitta torrschampo man gillar. Jag skulle inte likna det vid saltvattenspray, däremot så gör torrschampo att håret ser fräsch ut men det gör ju inte att det känns rent när man tar i det.Jag märker verkligen ingen som helst skillnad mellan vanligt shampoo och "shampoo för färgat hår". I call humbug. Färgbomber funkar man då ska man ju ha en färg som finns i bomb, så att säga. Dessutom är de ofta snordyra.
Jag tvättar håret två-tre gånger i veckan beroende på aktivitet. Är jag ledig låter jag oftast bli eftersom jag inte behöver vara representabel.
Det var hemskt länge sedan jag provade torrchampoo men när jag gjorde det sist kändes det lite som saltspray . alltså hemskt! De har kanske blivit bättre sedan dess?