Hur ofta Massage ??

I

Idrus

Hur ofta har ni en häst massör hos er ? Är dem bra ? Är det mycket förbättringar ? Hur mkt kostar det för er ?

TACK!
MVH Ida

Sv: Hur ofta Massage ??

nån gång i månaden

Ja

Njaa han e bara masserad två ggr

inget :D

Men lollo, det vet jag ju redan :D

Någon annan ? haha..

Du e jobbig du Lollo :D
Någon ANNAN ? :smirk: haha..

--- Puttar, tillåter ej att Lollo svarar IGEN, haha ----

Hade jag haft råd skulle jag låta massera min pålle varannan månad ungefär, dessvärre har jag inte det längre, så nu får det vänta några månader igen.
De gånger han blivit masserad har det märkts stor skillnad, trots att han inte alls haft mycket spänningar eller så, kort sagt, massagen har gjort susen för min gamling och massören är suverän!
Kostar mig 450 kr per gång (inklusive körningen).

Jaha okej. Åt mig kostar det 500kr per gång. Men jag har också tänkt kanske varannan månad ? så får vi se hur det blir.

Hur ofta har ni en häst massör hos er ? Dagligen
Är dem bra ? Kanon duktig :angel:
Är det mycket förbättringar ? Nödvändigt för min stela Erlichias häst
Hur mkt kostar det för er ? Inte ett öre ;)

Hej!

Min tjej blir masserad ca 2 ggr/månad av en "ej utbildad" (dvs hon är vet.assistent, jobbar som hästmassör, har gått som massörlärling i flera år, men har inte "officiell" utbildning och inget diplom. Kostar ca 200/gång.(kompispris)
Tanken är att vi ska massera mer och mer sällan, men nu när vi trappar upp pålles motion vill jag hålla henne så mjuk som möjlijgt med tanke på alla gamla skador hon har..
Min tjej blir kanske inte bättre markkant av massagen, men hon tycker det är skönt och vi hittar spänningarna innan dom sätter sej fast och hindrar pålle. Deesutom märks det efter ca 3 veckor när vi inte har masserat, då blir pålle mindre benägen att arbeta korrekt (utom igår av någon anledning, då hon självmant gick skänkelvikning när vi tömkörde).

/ Lavinia

okej..
Men kanske man kan fråga massören hur ofta hon borde få massage ? :angel:

Hej!

Förstår inte riktigt frågan.

Jag har frågat massören och hon sa att vi börjar med varannan vecka, för att hindra spänningar att uppkomma.
Egentligen räcker det med 1 gång/månad, men som sagt, har man en häst med gammal spänningsproblematik vill man gärna stoppa problemet i sin linda, så det inte slutar med dyra vet.besök igen..

Kan säja att nu efter vår 4e vecka efter massagen känns häst fortfarande toppen, men jag ser på henne att musklerna är lite "trötta" och i massagebehov (svårt att förklara, häst visar väldigt tydligt). Jag känner också på hennes problemmuskler att dom behöver en riktig omgång av nån som verkligen kan, jag är ju bara människomassör och det är ibland svårt att överföra til häst..

/ Lavinia, vars häst får massage imorgon igen:-)

jaha okej. ska ringa "min" häst massör imån tror jag :)

Min häst med kissing spines får massage 1 gång i månaden av en riktig massör, och jag själv masserar ca 15 min innan varje arbetspass. Märker stor skillnad och hästen älskar det! Kostar tyvär 650 kr, annars hade jag gjort det oftare. Jag frågade någon gång hur ofta hon masserar sina egna hästar och hon sa att det gör hon en gång i veckan.

Jag tog ut massör i höstas och meningen var att vi skulle ha börjat med amssage varannan vecka för att sedan trappa ner. NU kom det massvis av annat i vägen, men ska ta kontakt med henne snarast möjligt igen för att återuppta det.
Kostade 400:- per gång

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 428
Senast: Zetly
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka