Hur ofta kräks era små??

daymint

Trådstartare
Min son är 6 veckor och äter ersättning samt bröstmjölk på flaska som jag pumpar ur, tyvärr blir det största delen ersättning.
Nu till min fråga, jag tycker att han kräks ofta /mkt.

Vet att detta är en mekanism som gör att de ska kräkas när det blir lite överfullt samt att deras magmunnar inte är fullt utvecklade, eller inte sluter helt tätt.

Men hur mkt är det egentligen det normala att det spyr, jag å min sambo är alltid noga med att rapa honom osv, men han kan få sk kaskadspyor emellanåt, samt att han kräks flera ggr per dag, behöver dock inte vara så stor mängd varje gång.
Kan få byta kläder på honom upp till 4-5 ggr per dag ibland.

Beror det på att han får ersättning??

Sv: Hur ofta kräks era små??

Jag tror inte det har med ersättningen att göra, det är jätteindividuellt hur mycket bebisar kräks! Det kan vara precis normalt, eller så är det något litet problem med magmunnen, som oftast växer bort (tror jag?).
Pmm hade/har(?) väl en kräkbebis, tror jag, hon vet säkert mer!

Typ hela tiden.

Han är 5 mån nu och det har lugnat ned sig något.

Dreggel-lappar spar på några klädbyten per dag.

När Emil var så liten så kräktes han efter i princip varenda gång han ätit + lite däremellan osså...

Vilken tur jag måste ha, Elina kräks ytterst sällan ... kanske sammanlagt 6-7 gånger sedan hon föddes. Så ibland får jag fundera på om hon haft kläderna för länge och tvätta dem därför :o. Hon smutsar inte ner något alls.

Aldrig. :bow:
Första barnet var likadant, kräktes aldrig hon heller. Däremot är de mästare på monsterrapningar :p Enda anledningen till klädbyten dagtid i det här huset är att blöjorna inte alltid håller tätt när de tömmer magen andra vägen. :angel:

Här gick det också åt mängder av kläder när hon var så liten. Kräktes ofta och mycket. Ibland var hon som en fontän. Det händer fortfarande ibalnd att hon kräks men väldigt sällan nu (fyller snart 1år).

Vi har till och med köpt något plagg i två uppsättningar. Vi insåg att vi iaf inte hinner se honom så länge i det plagget så att man blir less ;)

Min dotter har kräks mycket fram till för några veckor sedan, hon blir 6 mån nu. Kräktes rejält flera gånger i timmen men nu är det mer sällan sen vi börjat med smakportionerna. Jag har helammat hela tiden.

Vår son kräktes ofta när han helammades. Sällan kaskadspyor (har bara kommit några enstaka gånger), men nog kräktes han säkert efter 75% av måltiderna. Sedan vi börjat med vanlig mat kräks han betydligt mindre.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 280
Småbarn Hej, skall försöka att skriva så kort jag kan! Jag har en son som i morgon blir exakt 2 månader! Jag började för ca 2 veckor sedan att...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 501
Senast: Raderad medlem 19815
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 597
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar