Hur ofta kolla till halt häst?

Elina8

Trådstartare
*****SNABBA SVAR TACK! ********
Min häst har blivit halt:( men vetrinären tyckte att han kunde gå kvar ute om det inte blir sämre, jag har varit och kollat till honom med några timmars mellanrum för att kolla så att det inte blir sämre.
Men nu ska jag snart iväg och jobba, och då undrar jag om jag behöver be någon annan kolla till honom under tiden?

Han blev halt igår, har livit det under tiden han gick i hagen, antagligen sträckning eller spark, och han har inte blivit sämre under detta dygnet, snarare lite lite bättre. Jag kollade honom på morgonen och ska tillbaka innan jobbet, dvs vid 13-tiden.
Sen jobbar jag hela kvällen och är hemma vid 20:30 ungefär.

Så frågan är då; ska jag be någon titta til honom under tiden, och hur mycket uppsikt behövs? Han haltar inte särskilt mycket, och klarar av att gå rätt bra, lite stappligt dock.

Hur hade ni gjort?

Senast ändrad:
Sv: Hur ofta kolla till halt häst?

jag hade tittat till hästen och åkt och jobbat :) dom få timmarna innan du är tillbaks igen gör troligen varken från eller till ;)

hoppas han snart blir bättre :)

Sv: Hur ofta kolla till halt häst?

Okej, va bra.
Eftersom han inte blivit sämre på ett dygn så tror jag inte att det blir värre heller, men man vet ju aldrig.

Tack för svaret, då kan jag känna mig lite lugnare på jobbet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 481
Senast: Brynja
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka