Hur ofta kissar en kattunge?

Yrja

Trådstartare
Hur ofta kissar en 6 veckors unge som ännu inte äter fast föda?
De har uppblött torrfoder i buren (ja de bor nu i hundburen efter ett par toalettrelaterade "olyckor" :smirk: ) sen någon vecka tillbaka. Har inte velat ge dem tidigare då vi inte haft råd med ordentlig mat senaste veckorna. Jag har inte sett dem äta men de kan säkert ha gjort det ändå till viss del. De diar dock fortfarande för fullt.

Kan mammorna fortfarande "kissa" ungarna vid 6 veckors ålder eller går de numera alltid själva?

Anledningen till min undran är att jag funderar på om de går på lådan eller inte. De har inte gått på filtarna i buren så om de inte gått i lådan måste de ha hållt sig eller blivit skötta av mammorna (två mammor - två kullar). Någon av dem har dock bajsat en gång i lådan. Mammorna går inte i lådan tror jag - iaf väldigt sällan - de vill hellre gå ut.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 215
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 937
Senast: fixi
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 406
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar