hur ofta hoppar ni era hästar???

Sv: hur ofta hoppar ni era hästar???

beror pâ tid pâ âret, tävlingar osv. Mycket som spelar in! En av mina hästar tycker det blir trâkigt om vi hoppar för mycket, men i skulle jag slâ ut ett snitt sâ en gâng i veckan ungefär...

oki, ja me ungefär... har vart hoppfri i 3månader å nu börjat igen å då tyckte han d va skitkul!!! mot förut då han mer va... " okej, vi hoppar väl om vi måste" nu e han.... " jipppie!!! kom igen då matte... nästa!!!!"

Hopptränar en gång vecka sen brukar det bli 1-2 ggr till hoppning, mest gymnastikhoppning, så 2-3 ggr får det väl sammanfattas till då.

En gång i veckan för tränare. Sedan blir det lite sporadisk hoppträning, löshoppning kanske 2-3 gånger i månaden. Snart börjar ju också tävlingssäsongen då blir det lite mer om man räknar in dem.

Beror lite på när på säsongen det är. Under den här uppbyggnads delen så blir det 2 gånger i veckan.
Under tävlingssäsong blir det 1 gång i vecka plus tävling 1-3 dagar/1-2 gånger i månaden.

en gån gi veckan räcker gott för mej och min ponny.. :P annars tröttnar hon.. Det viktigaste är att hon tycker det är kul.. !

för tillfället tränar jag en gång i veckan för instruktör i hoppning, lite i mesta laget tycker jag nu när tävlingssäsongen sätter igång igen. Sen försöker jag rida markarbete med bommar en gång i veckan när det inte är tävling...

Tränar en gång i v. Sen blir det ju tävlingar på helgerna nu också

varje till varannan vecka ungefär... på sommaren blir det lite mer då vi kan hoppa hemma på gården

högst var 14:e dag, tränar för instruktör lika ofta och ibland även helgträningar.
men på sommaren blir det oftare då det oftast inte är några andra träningar.

Hoppar lågt ofta och har alltid bommar framme.
Enda gången jag egentligen hoppar högt med de mer rutinerade hästarna är på tävling och ibland på träning.

ja, det ser ju ut att ligga runt samma hos alla ungefär.... :bump:

en gång i veckan + en gång markarbete.... Nu brukar jag inte hoppa så mycket åt gången utan bara ta några språng, tycker att det räcker...

En gång i veckan hoppning och en markarbete, båda för tränare. Sedan tävlingar utöver det.

tränar en gång i veckan för instuktör, men ingen träning de veckorna de e tävling, utan då hoppar jag len dag själv i veckan.. sen har jag ofta bommar med i det vardagliga arbetet, lite gymnatik ibland å så..

/T

Max en gång i veckan, om ens det. Har man tävlingar varje helg blir iaf min häst lite less på att hoppa mer.
Jag brukar förvisso rida över småhinder och träna avstånd etc, men riktigt tränar jag max 1 gång i veckan.

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 589
Senast: co-SMAD4
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 960
Senast: fio
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 607
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar