Hur ofta har du åkt ambulans?

alazzi

Trådstartare
Inser att jag har åkt ambulans många gånger. Några pga av dottern men de flesta när jag själv har blivit akut dålig.

Alltid blivit bra omhändertagen av ambulanspersonalen. Jag har aldrig ringt själv utan det har varit folk runt omkring som ringt.

Sämre på akutintaget. Men jag har aldrig haft livshotande saker så jag förstår att andra måste prioriteras.
 
Aldrig, peppar peppar, varken jag eller barnen.
Vi är relativt friska, och då vi oplanerat behövt vård, några enstaka gånger, så har det varit åkommor av sådana slag att jag kunnat köra själv.
 
En gång, dock inte akut, men fick inte åka annat färdmedel. Blev förflyttad från Akademiska Sjukhuset till Nyköping Lasarett efter min hjärntumöroperation.
 
Tre gånger. En gång när jag var barn och blev påkörd, fick ha gips hela sommaren men får ju vara glad att det inte var värre.
En gång när jag trampade snett och trillade huvudstupa ner för en trappa och slog i huvudet.
En gång när jag gått till VC för att jag hade tappat en skivstång i ryggen och behövde sjukintyg till jobbet, hade hematom som en halv fotboll i svanken och de fick nåt blankt i ögonen, la mig på en brits och tillkallade ambulans. Fick sträng tillsägelse på sjukhuset efter röntgen att nästa gång jag tappar en skivstång i ryggen så ska jag åka in direkt 🙃. Hade jag inte haft ett mupp-jobb där de "krävde" sjukintyg från första dagen hade jag troligen inte sökt vård öht utan sjukat mig en vecka eller nåt tills jag kände att jag kunde röra mig igen.

I alla fall så har andra tillkallat ambulans.
 
En gång, efter en trafikolycka. Blev väldigt väl omhändertagen, men på akuten tog det på tok för lång tid. Var där 7 h innan jag fick åka hem. Inget ont mot personalen, de gjorde säkert så gott de kunde med det de hade.
Fick skäll av akuten en annan gång för att jag inte åkt ambulans utan duschat och tagit bilen. Hade åkt av en häst och ramlat på rygg, nacken blev bara stelare och stelare så jag ringde 1177 och rådfrågade. Ring ambulans fick jag till svar, men jag tyckte inte det verkade så farligt. Det var det inte heller, tack och lov. Men förstod att jag kanske borde gjort det ändå, ifall att.
 
O gånger. Aldrig besökt akuten heller förutom möjligen öroninflammation som 3 åring.

När jag skulle till mammografi första gången (litet sjukhus) så sa jag till någon ja jag skall hitta dit också.. jo men det var enkelt det är inne på röntgen. Var ligger röntgen sa jag. Jo men det vet du vell.

Nä jag springer inte på sjukhuset var och varannan dag.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Wille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 204
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 809
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp