Sv: Hur och när märkte ni att ni var gravida?
Jag som kartlagt varenda litet syptom och stick i magen under flera månade kände direkt att något var annorlunda, men det hade jag med all säkerhet inte gjort om jag inte funderat så mycket på det.
Veckan före mens brukar jag känna lite, mycket lite i magen, ungefär som mensvärk. Den månad det tog sig kom denna känsla några dagar, 5 dagar kanske, efter äl. Kommer ihåg att det kändes lite annorlunda, men nu har jag glömt på vilket sätt. De dagarna före "mens" kändes det verkligen ingenting. Då började jag hoppas.
Den dagen då mensen skulle ha kommit var jag och tränade på gymmet. Det var en skitskum känsla! Jag kände mig liksom orkeslös och febrig när jag ansträngde mig men helt normal när jag inte tränade. Då förstod jag nästan att jag var gravid.
Två dagar senare testade jag med ett test från "billiga tester". Först hände det inget alls, men jag satt och stirrade på det obefintliga strecket och tyckte att det började växa fram. Trodde först att jag såg i syne eftersom jag tittat så länge, men banne mig, det kröp fram ett streck! Tog då fram ett CB digital som visade "gravid" ganska omgående.
Två-tre dagar senare tog jag ett till billigt test och då kom strecket fram på en gång och var betydligt starkare.