Hur och när märkte ni att ni var gravida?

Sparrisen123

Trådstartare
Ja, frågan står ju i rubriken :p
När, alltså hur snart efter "the do-day" förstod ni och på vilket/vilka sätt visade det sig?

Sv: Hur och när märkte ni att ni var gravida?

jag kände hur det "högg till" ca en vecka beräknad ÄL, och efter det bara "visste"jag. Skitskumt att förklara, men jag hade inte ens behövt nåt test.
Testade ändå plus bim + 2. då hade jag fått lite tydligare ådror på bröstkorgen och en fetingådra på ena bröstvårtan.
Inget illamående eller så, och det kom inget sånt efter heller.

Första barnet:
Efter att ha vart skengravid typ 10 gånger kände jag inga symptom alls den gången, kände det på mig och tog ett test 1 vecka före BIM som blev super positivt på en gång!

Andra barnet:
Slarva med kondom en gång, efter några dagar högg det till i magen och jag tänkte "jahopp" nu blev jag gravid. Tog ett test 1 vecka efter samlaget det var negativt, men jag visste at tjag var gravid, några dagar senare köpte jag ett känsligare gravtest som visade positivt. Sen köpte jag ett clearblue som jag testade positivt med 1 vecka före BIM.

Två som svarat och två som känt att det huggit till. Vad är det som "hugger"? Och hur mycket känns det?

Märkte det först i v 8-10. Mådde mycket illa och fick inte behålla maten. Mensen var ju försenad men den har alltid varit oregelbunden.

BIM= Beräknad Mens

Aha. Min mens är väldigt oregelbunden så det är inget jag kan räkna på då :crazy:

Jag gjorde positiva graviditetstest några dar efter utebliven mens, båda gångerna. :idea: Inga hugg, inga stick, ingenting.

Ja, det är väl det. Vilket test är bäst och vilket är billigast, någon som vet?

Inte med första barnet. Med andra barnet var jag lite trött, typ.

Med 1a barnet kände jag inget, 2a som ett stick i livmodern. Kort men smärtsamt som gått över snabbt.

Har lite längre fram i graviditen blivit riktigt trött, aldrig mått illa, och tuttarna har fått rekordfart efter 8-9 veckor och ökat över 3 kupstorlekar, på 2 månader ;)

Ca v16-17 någonting med första :o
Insåg till slut att mensen varit borta lite väl länge.
Så att jag blivit lite tjock berodde inte bara på mycket mat :rofl:
Lite lätt äcklad mot vanligt, kunde inte ta rätt på kattspyor tex...
Inte dricka vin/cider heller och det var väl tur. :laugh:

Tvåan vet jag inte, då planerade vi ju ändå barn.
Men det tog sig väl i juni men jag testade inte förrän i agusti tror jag.
Märkte nog av det än mindre faktiskt.

Jag fick ett sjuhelsikes humör, eftersom jag är ganska from annars, till att bli otroligt lättretlig runt jul.

Det blev ett plus på stickan & hon ligger just nu i min famn & sover, född i juli :love:

Hej!

Jag märkte att mina bröst var fruktansvärt ömma... tänkte att mensen snart skulle sätta igång, men eftersom inget hände på den fronten började jag fundera på m jag kanske var gravid. Kollade och , jovisst :D

Men facit i handen började jag känna symptom i v 3!

Jag var tvungen att göra ett tidigt UL för att beräkna hur långt gången jag var. Jag hade slutat med p-pillen i februari-08, hade en mens i början på juni och blev alltså gravid i mitten av augusti :crazy: Ingen bim att räkna med där alltså... och hur jag har kunnat bli gravid utan att "aggregatet" funkade som det skulle fattar ju inte jag.... :idea:

Men Martin föddes den 8 maj-09 och är alltså 5 månader!! :love:

Jag blir alltid illamående och reagerar starkt på lukter, ofta samma vecka som mensen ska dyka upp. Det är ett kort som aldrig slår fel :crazy:

Jag som kartlagt varenda litet syptom och stick i magen under flera månade kände direkt att något var annorlunda, men det hade jag med all säkerhet inte gjort om jag inte funderat så mycket på det.

Veckan före mens brukar jag känna lite, mycket lite i magen, ungefär som mensvärk. Den månad det tog sig kom denna känsla några dagar, 5 dagar kanske, efter äl. Kommer ihåg att det kändes lite annorlunda, men nu har jag glömt på vilket sätt. De dagarna före "mens" kändes det verkligen ingenting. Då började jag hoppas.

Den dagen då mensen skulle ha kommit var jag och tränade på gymmet. Det var en skitskum känsla! Jag kände mig liksom orkeslös och febrig när jag ansträngde mig men helt normal när jag inte tränade. Då förstod jag nästan att jag var gravid.

Två dagar senare testade jag med ett test från "billiga tester". Först hände det inget alls, men jag satt och stirrade på det obefintliga strecket och tyckte att det började växa fram. Trodde först att jag såg i syne eftersom jag tittat så länge, men banne mig, det kröp fram ett streck! Tog då fram ett CB digital som visade "gravid" ganska omgående.

Två-tre dagar senare tog jag ett till billigt test och då kom strecket fram på en gång och var betydligt starkare.

Jag är världens absolut nyfiknaste mäniska så när jag väl slutat med p-piller var jag bara tvungen att göra ett grav-test på dgen för beräknad mens. Kände mig superfånig, tänkte "hur stor kan chansen vara att det funkade på första försöket", så när jag fick se ett plus på stickan blev jag rejält paff!

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 179
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 772
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 844
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 218
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • ChatGPT