Hur/när ska man använda back on track?

W

wondeeR

Hej!
Min häst har haft knäldesinflammationer och jag tänkte testa de omtalade back on track skydden men jag undrar bara NÄR ska man använda dem?
Under natten? Innan/efter/under träning? Andra alternativ?
Jag undrar hur gör ni? och sen undra jag om de funkar för er?

Sv: Hur/när ska man använda back on track?

Är det ingen som har några tips? :(

Vad vill du uppnå?

BoT är inget undermedel, det är helt enkelt en i viss mån värmereflekterande padd.

Vänj in hästen med skydden en timme eller två i början, sen kan du ha dem över natten, men det beror väl på vad du vill uppnå.

Jag har Bot täcke, anväder på natten, och efter hård träning.

Jag har BoT av lite olika slag...

Jag ska absolut inte säga att jag med säkerhet ser jätte skillnad mellan dessa och typ "vanliga" lidor och paddar, men de är absolut inte sämre.

När jag anväder BoT använder jag dem efter pass som varit lite mer ansträngande än vanligt. Har även använt täckerna efter hästarna fått massage.
Har även provat att använda täcket en 30-40 minuter före ridpasset, och just denna gågn kändes hästen väldigt fin(men som sagt kan jag inte säga att det bara berodde på BoT)

Har även hasskydd som jag använder på en häst som lätt får liggsår och piphas. Med skydden slipper hon både skav och gallan, men har även uppnått samma resultat med bara linda (dock är det ju himla svårt att få en linda att sitta under natten på en has...

Hej!
Min häst har haft knäldesinflammationer och jag tänkte testa de omtalade back on track skydden men jag undrar bara NÄR ska man använda dem?
Under natten? Innan/efter/under träning? Andra alternativ?
Jag undrar hur gör ni? och sen undra jag om de funkar för er?

Jag har BOT till en spatthäst. Där använder jag den nattetid när hästen står still för att håll leden varm och så förvärmer jag leden också innan hästen skall ridas, under förberedelser. Även ett BOT täcke på samma sätt, då bakdel/länd även är känslig på en spatthäst.

Jag har därmed köpt speciellt BOT för hasleden. Förmodar att det går att köpa liknande till knäet. Har du bara vanliga paddar så skulle jag inte låta hästen stå med dem över natt. Då den inte kan böja knäet korrekt under natten.

Hälsning Maja

Provade BoT på min häst, på inrådan av vet, när hon skadat ett förstärkningsband tyckte inte det gjorde nån skillnad alls. Blev istället rekomenderad Magnet paddar av min ET. Provade dessa och vilken skillnad det blev! Dom är superbra....BoT känns som ett skämt, dom övertygade inte mig. Nu använder jag mina Magnetpaddar, de ökar cirkulationen tydligt! Är supernöjd med dom....och dom kostar ungefär som BoT.

Hej!
De beror på i vilket syfte.
du kan ha det i hagen, i boxen, fins spciella när du rider. det är mycket bra, använder det själv både till min rygg, mina knä o mina fötter, med mycket gott resultat, jag som sj har problem med min rygg provade först på mig innan jag köpte det till hästen, har upp nått mycket gått resultat även på mina hästar!

Hör med dem där du köper dina Bot produkter, du får anvisningar där & öven hur du vänjer hästen samt dig själv med det inann du kan använda det fullt ut!
Har bara positivt o säga om detta!

Jag har därmed köpt speciellt BOT för hasleden. Förmodar att det går att köpa liknande till knäet. Har du bara vanliga paddar så skulle jag inte låta hästen stå med dem över natt. Då den inte kan böja knäet korrekt under natten.

Hälsning Maja

Vilken modell har du? Den med hål för hasspetsen? Jag har testat den men häststackaren fick skav på hälsenan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka