Hur mycket till växer hon mm *bilder*

Lillstrumpa

Trådstartare
Hej!
Tänkte be buke om era spontana tankar om denna ponnyn. Jag är i hästköparfunderingar och kommer köpa en ponny.
Ponnyn på bilderna är ett 2,5 år gammalt (ungt) sto, hur mycket mer kan man räkna med att hon växer? Skulle gissa att hon är 132 cm nu, rasen är ganska sen i kroppen.. Har kärat ner mig totalt och fullkomligt älskar hennes personlighet. :love:

Så era tankar :)

DSC_0109.jpg

DSC_0114-version2.jpg

DSC_0116.jpg

DSC_0120.jpg

Sv: Hur mycket till växer hon mm *bilder*

hon är ju knappt överbyggd o börjar muskla på sig så det handlar nog inte om många cm till, 2-5 cm kanske.

Åh vad fin !

Är hon 132 nu skulle jag gissa på att hon blir 135-136 hög. Men hon verkar vara av viktbärande modell så en mindre vuxen är nog inga problem.

Mm hon ser ju ganska färdig ut på det sättet. Men hon kommer bredda sig och muskla sig vid mer arbete. 2-5 cm till låter realistiskt. :)

Ja visst är hon! :) Helt underbar liten sak!

Det är en viktbärande ras så det borde gå bra.. Jag är 159 cm kort och väger ca 50 kg och landar hon på ca 135 funkar det säkert. I rasens hemland rider ju vuxna män på ponnierna så jag kanske är larvig som ens oroar mig lite..

Fler synpunkter tas tacksamt emot, ang. benställning tex. och allt ni kan komma på!

Jag skulle gärna vilja se fler bilder på lösdriften, som jag tycker ser fin ut! :) Och det gör ponnyn också. ;)

Hehe njae tyvärr inga bilder på lösdriften. Men håller med, den är bra :)

Jag har förstått det. Jag tittade lite på fellponny när jag letade ungponny till barnen och lekkamrat till min unghäst, men det blev visst två welsh mountains istället :p

Ja jag tror det finns ca 20-25 fells i hela Sverige. Men welsh mountains är ju såå fina med! Fast i mitt fall lite små :P.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 611
Senast: Stereo
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 149
Senast: QueenLilith
·
Avel Hej! Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråden.. Jag har ett Fellponny sto som är född 09 i maj, mao räknas som 4-åring nu...
Svar
5
· Visningar
1 982
Hästmänniskan Hej, vill veta lite tankar från er som bytit häst med någon, hur gick det till, vad skrevs in i kontraktet? mm berätta gärna hur det...
Svar
5
· Visningar
2 215
Senast: Hellena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama