Hur mycket "tid tillgodo" innan intervju?

Alexandra_W

Trådstartare
Jag ska på anställningsintervju. 16 mil bort. Har kikat på lite olika lösningar (ta bilen, åka kvällen innan och bo på hotell eller ta tåget) och hittills leder att ta tåget. Risken för försenat tåg känns mindre än köer, vägarbeten och trafikolyckor. Då behöver jag dessutom inte försöka hitta parkering etc.

Men hur mycket tid skulle ni tycka var säkert att ha tillgodo? Tåget är om det är i tid inne 30 min innan intervjun. Det är en dryg km att gå (genom stan) dit jag ska. Säg det med rödljus och gå lite fel tar 15 min.

Skulle ni tycka det räckte eller att det är för små marginaler? Tåget innan är inne 1.5 h före intervjun.

Jag är en sån där som normalt är en halvtimme tidig och om jag är nojig att komma försent är där en timme innan bara för jag tog till så mycket "för säkerhets skull"-tid... så jag tycker 30 min känns alldeles för risky. Men jag vet ju att jag är skadad...

Det tidiga är framme innan något öppnar. Det är tyvärr en tidig intervju. Men jag känner ungefär samma sak, att med 10-15 min försenat kommer jag vara jättestressad att jag ska komma försent även om jag är i tid.

Tidsmässigt så med bil tar det 2 h om man hittar och allt flyter i trafiken. Dvs man får räkna med 2.5 h med parkering mm. Och lägga på 30 min. Dvs starta hemifrån 3 h innan.

Tåg så jag får åka bil en timme till tåget först, och sen tar tåget en timme och så extratid både för resan till tåget, hitta parkering, perrong mm. Tar jag tidiga tåget så åker jag hemifrån 4.5 h innan intervjun. Senare tåget så 3.5 h innan

Hotell beror ju helt på vilket men hitta och parkering och så 2.5 h dit, sen på morgonen x tid till intervjun men mer än en timme innan blir det inte. Dock är det dyraste lösningen.

Grattis till intervjun och lycka till!

Det tidiga tåget verkar klokast att ta.

Själv hade jag för 20 år sedan utan att ens reflektera tagit det senare tåget. Idag orkar jag inte med den stress det innebär att eventuellt bli sen.

Jag hade tagit det tidiga tåget!
Sist jag var på intervju var jag framme 1 timma innan. Bodde 20 min bort med bil :D

Jag ska på anställningsintervju. 16 mil bort. Har kikat på lite olika lösningar (ta bilen, åka kvällen innan och bo på hotell eller ta tåget) och hittills leder att ta tåget. Risken för försenat tåg känns mindre än köer, vägarbeten och trafikolyckor. Då behöver jag dessutom inte försöka hitta parkering etc.

Men hur mycket tid skulle ni tycka var säkert att ha tillgodo? Tåget är om det är i tid inne 30 min innan intervjun. Det är en dryg km att gå (genom stan) dit jag ska. Säg det med rödljus och gå lite fel tar 15 min.

Skulle ni tycka det räckte eller att det är för små marginaler? Tåget innan är inne 1.5 h före intervjun.

Jag är en sån där som normalt är en halvtimme tidig och om jag är nojig att komma försent är där en timme innan bara för jag tog till så mycket "för säkerhets skull"-tid... så jag tycker 30 min känns alldeles för risky. Men jag vet ju att jag är skadad...
Det låter ordentligt snålt att ha 15-20 minuter till godo för en intervju, tåget innan låter bättre, då har du dessutom råd att missa det eller att det blir inställt.

Komma sent till en intervju måste ge ett otroligt dåligt första intryck, så klokt av dig att boka det tidiga! Även om jag kommit PRECIS i tid, så hade jag varit svettig och totalt snurrig i huvudet om jag nästan var sen, då hade jag inte gjort en bra intervju :p

Ja det känns som även om tåget var sent eller vad det nu är - inget man kunde rå själv - så känns det som himla dåligt intryck. Visst första tåget kan bli inställd och det andra sent men då har man iaf gjort allt man kan. Dessutom kan jag ju kasta mig i bilen kanske om första tåget blir inställt.

Helt fel håll ju. :p

Lycka till på intervjun! :bump:

Tack. Kommer vara dödligt nervös. Trodde inte ens jag hade en chans att få komma på intervju. Jag har det de efterfrågar samt det de anser som extra meriterande. Men det är ju "färskt" alltihop och jag vet att det alltid är sjuuukt många sökanden på de där tjänsterna. Så jag fick lite panik nästan bara av att de ringde :O

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns... 2
Svar
25
· Visningar
2 940
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Det är lite kaos och katastrof här, för att uttrycka det milt. Jag har ju innan varit synnerligen priveligerad med hundvakt, så vovve... 2
Svar
21
· Visningar
5 168
Senast: Hyacinth
·
Övr. Katt Har nu försökt sälja min ena snart 4 månader gamla kattunge. Hon var bokad från födslen men av någon anledning så ångrade personen sig... 2
Svar
21
· Visningar
6 424
Senast: Sastra
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka