Hur mycket tid i stallet per dag?

Rouge

Trådstartare
Ja, som rubriken avslöjar, hur mycket tid tillbringar ni i stallet varje dag? Med eller utan restid.

Sv: Hur mycket tid i stallet per dag?

Jag blir först ut då...

Jag har en häst i ett stall där jag sköter det mesta med min häst själv (mockning, fixa iordning mat, hö mm.) dock inte intag och utsläpp medräknat. En vanlig dag tillbringar jag 2 timmar exklusive ridning (alltså tiden jag rider är inte medräknad).

Är medryttare på två isisar på två olika ställen. Är i stallet ca 2 timmar, restid till det ena stallet ca 15 minuter. Till det andra är det dubbelt så långt. Rider dem ungefär varannan dag. DVS är vid ena stallet en dag och i det andra nästa dag. Ibland blir jag kvar i 3 timmar. :laugh:

Vi har stall på gården,så nu på sommarn blir de mesta dels av dagarna,även när skolan är,är de nästan all tid utom skoltid och läxläsning ;)

nu när hon går på bete så läger jag ner minst två timmar om dagen, med ridning. blir nog ofta mer. när hon står i stall så kan jag göra stallet på två timmar, men då rider jag bara 45min. när det är skola och jag kommer till stallet är jag så stresad så det går igentligen alldelses för fort. borde igentligen ängna mer tid åt henne. men när man vet att man har läxor när man kommer hem så kan inte jag slapna av./ grodan21

Mellan 3-5 timmar, utan restid... Med restid, blir det väl i runda slängar 4-7 timmar

Ca 2 till 3 timmar.
Kan ibland stå och borsta han i en timme innan :) då tar det oftast 3 timmar.

Jag är i stallet ca 3 timmar per dag. Ibland mer, ibland mindre. Har hästen vilodag brukar mockning, att ta fram foder och borsta av och vistitera hästen ca en timme.

Oj jag är inte alls i stallet så mkt som jag kanske borde:o

Ca 1,5 -2 h kanske?

Ibland mer, ibland mindre

Nu har det blivit 3-5 timmar/dag (inklusive restid), men hästen är ny och mycket kringjobb ska fixas i stallet, så jag passar på under semestern. När jag börjar jobba igen räknar jag med 2-3 timmar vardagar, något längre helger.

Ni som är i stallet längre än så - hur hinner ni? Jag behöver tyvärr mina 6-7 timmars sömn för att fungera...

4-5 timmar inklusive restid. Rider ungefär 1 timme.

Ca tre timmar tillbringar jag i stallet varje dag. Ibland mer och ibland mindre, beror på om och hur jag rider samt vad jag har för andra sysslor att göra i stallet.....
Detta är exklusive restid, men det tar mig 5 minuter till stallet så det blir inte så mycket mer inklusive den ;-)

I stallet är det väl mellan 15min till 1 timme. Har hästarna hemma. Men rider i 1-3 timmar nästan var dag men ren stalltid är inte mycket.

Restid
Dit: 1 minut (cykel)
Hem: 1 minut (cykel)
:rofl:

Sommar
Tid i stallet inklusive ridning: ca. 3 timmar

Vinter
Tid i stallet inklusive ridning: ca. 4 timmar

jaani, typ så.
Men ibland blir det ju mer/mindre :)

Väldigt olika. En "normal" dag å jag bara sköter det vanliga stalljobbet tar det ca:2h. (ingen resväg och ingen ridning enbart stalljobb och koll av hästarna.)

En dag med betäckningar, dräktighetsundersökningar, veterinärbesök, hovslagare osv kan vara allt från 4-20h (inkl lite nattvaka innan fölning)

oj, ja det beror på..
är det för lektion utan restid är man väl där 30 min före lektion, 50 min lektion och 5-20 min efter beroende på om häste går en lektion till eller inte.. 1½-2 timmar dvs..

nu är det är sommar och jag rider igång en av ridskolehästarna som vart sjuk blir det lite längre..
pressar jag mg själv tar det 30-40 min före riding, 60 min ridig och 20 min efter riding, dvs ca 2 timmar..

slappar jag blir det 4 timmar :o då är det mycket pyssel med häst och runtom.. mockade rasthagen e dag, ksatade bort stear från skolhagen en aan dag, skottade till gödselstacken en tredje dag och målade hinder en fjärde dag.. :D
det fins alltid något att göra i ett stall.. när jag bygger eget blir det massor av smårum där man ställer in allt.. så det ite står i stallgången/utom,hus och samlar på sig skit, och så ska det vara lättstädat i stallgången, utanför dörrn, på gårdsplan och runt ridbanan/parkeringen.. platta gräsmattor så man kan klippa med gräsklippare..

*KL*

Oj, det är så himla olika, men vi börjar väl med restiden som ligger på 5 sekunder :angel::D
Rider jag bara en häst är jag väl där ut i en 5 timmar sammanlagt under vintern, 4 timmar på sommaren. Då är det med mockning, rykt, fodring, laddning av hösilage och småplock.
Rider jag flera hästar är jag ute hela dagarna i princip :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På Smedstad ridsportcenter testas just nu en ny behandlingsform. Genom att tillbringa tid i stallet tillsammans med hästar ska ångest...
Svar
0
· Visningar
174
Senast: Gunnar
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 816
Senast: soom
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
653
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama