Hur mycket ska man lägga sig i

Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Herrejösses.
Stackars kille.
Vad säger skolan och flickans förä'ldrar om att hon slog honom?
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Det känns ju som det typiska skolsättet att hantera saker. ENDA anledningen till att det blivit bråk och lägerbildning är ju att 1. morsan lagt sig i och 2. skolan inte kan låta tonåringar ordna upp sina konflikter själv.

Jag vet inte ens vad jag ska säga; hela situationen känns så skruvad. Att bli utfrågad av REKTOR för att man gjort slut med sin flickvän??

:eek: :eek: :eek:
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Sorry, räknade fel, fick för mig att det var högstadieungdomar det handlade om. :eek: Det stämmer. Men ändå, vissa konflikter - sådant som inte är ren mobbing - mår barnen bäst av att få ordna upp själva, vuxna behöver inte lägga sig i precis allt. Det här har ju nästan blivit en mobbingsituation i efterhand, och då syftar jag mest på skolpersonalens agerande mot TS son och flickans ivrigt påhejade örfil (jag tror barnen har sett för många såpor).
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Stackars stackars grabb.

Flickan med föräldrar behöver nog lite hjälp.

Hoppas verkligen det löser för sonen. Som I_U sa finns det ju nu klara skäl till att hålla sig borta från den tjejen
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Men herregud, det där låter verkligen inte riktigt klokt. Man har väl all rätt i världen att vara ihop eller inte vara ihop med vem 17 man vill?

Vad är nästa grej, ska de stämma honom? Hjälp! :crazy:

Stackars pojke!!! :(
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Det låter ju .... inte klokt!
En rektor som lägger sig i att din son gjort slut med sin tjej? :crazy: Och att flickan ifråga slår till honom i ansiktet - vad gjordes åt det kan man ju undra?


Det låter som om de fått rena nojan! Jag tycker du resonerar helrätt: om eleverna delats upp i "två läger" så är det ett problem skolan får lösa utan att din son ska behöva blandas in i det. Om hans roll i det hela enbart är att han gjort slut med sin tjej så får helt enkelt de vuxna i skolan förklara för eleverna att såhär är det med relationer; att det inte angår fler än de som varit tillsammans; att andra inte behöver/ska ta ställning och dela upp sig i läger.

Snacka om att de INTE tycks lära eleverna hur man hanterar såna här situationer... :crazy:
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Möte i lärarrummet för att en 11 åring gjort slut med sin tjej?? Har de inget bättre för sig på den skolan?:eek:

Och berätta för din son att det här är helt sjukt. Så han inte går runt och har dåligt samvete för att han inte vill vara ihop med henne eller inte vill prata med alla om det.
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Det låter som om de fått rena nojan! Jag tycker du resonerar helrätt: om eleverna delats upp i "två läger" så är det ett problem skolan får lösa utan att din son ska behöva blandas in i det. Om hans roll i det hela enbart är att han gjort slut med sin tjej så får helt enkelt de vuxna i skolan förklara för eleverna att såhär är det med relationer; att det inte angår fler än de som varit tillsammans; att andra inte behöver/ska ta ställning och dela upp sig i läger.

Snacka om att de INTE tycks lära eleverna hur man hanterar såna här situationer... :crazy:

Snacka snarare om att det är barnens FÖRÄLDRAR som inte har lärt sina barn konflikthantering. Skolans uppgift är att UNDERVISA inte uppfostra barnen!!
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Nja ska man läsa läroplanen detaljerat så ingår det i skolans uppgifter att uppfostra barnen i samförstånd med föräldrarna (mest en parantes)
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Snacka snarare om att det är barnens FÖRÄLDRAR som inte har lärt sina barn konflikthantering. Skolans uppgift är att UNDERVISA inte uppfostra barnen!!

Jovisst, men det är ju skolpersonalen som i första hand (förutom mamman till flickan) "lagt sig i" .... om rektor tar ett samtal med pojken så tycker jag rektorn är ute och cyklar. Likaså att det tas upp på möte i lärarrummet.
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

men det var det värsta.....Antar att din son är 10-11 år gammal. De är ju bara barn. Stackars grabb. Och stackars tjej också. Det är inte hennes fel att vuxna beter sig konstigt. Hon skulle ju bara behöva en mamma som tröstar så hon kommer över din son.
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Mötet var för att blivit ett jättebråk mellan barnen i de olika årsgrupperna och det uppkom av detta från början.....
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Det låter ju .... inte klokt!
En rektor som lägger sig i att din son gjort slut med sin tjej? :crazy: Och att flickan ifråga slår till honom i ansiktet - vad gjordes åt det kan man ju undra?

DET är det ingen som ens nämnt föruom jag, fast han var först illröd och numera lite lite blågul....
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

DET är det ingen som ens nämnt föruom jag, fast han var först illröd och numera lite lite blågul....

Det är ju inte klokt! Stackars grabben.. det måste varit en rejäl smäll. :(

Jag tror som Snuffsan (vilket du säkert redan har gjort): att det är viktigt att du förklarar för din pojk att du står bakom honom i detta; att du inte tycker skolan och flickvännens mamma agerat riktigt. Han får verkligen inblick i att vuxna inte alltid är de klokaste bara för att de är vuxna...
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Jag tror som Snuffsan (vilket du säkert redan har gjort): att det är viktigt att du förklarar för din pojk att du står bakom honom i detta; att du inte tycker skolan och flickvännens mamma agerat riktigt. Han får verkligen inblick i att vuxna inte alltid är de klokaste bara för att de är vuxna...

Precis. Stackars unge, det hela låter ju helt rubbat :crazy: Jag trodde att det handlade om högstadie/gymnasieungar först, och tyckte ändå att det var helt vridet! Barnens privatliv har varken de andra eleverna eller lärarna med att göra. Och att ingen reagerar över att han blir slagen på skolgården!
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Jag skulle bli ASFÖRBANNAD.
Dels skulle jag polisanmäla tjejen för misshandel. Det lär ju finnas vittnen också.
Och så skulle jag anmäla rektorn till skolansvariga inom kommunen.
Sådär får det FANIMEJ inte gå till!!!
Om inte din son vill vara ihop med en tjej, så är det HANS VAL. Och inte en jävla människa på jorden har rätt att fråga ut honom om varför han gör sina val.
Han är ju bara ett barn ännu!
Vad hade tjejens föräldrar förväntat sig? Att de skulle gifta sig och få barn??????? *spysmiley*
Både tjejens föräldrar och rektor och elever beter sig personlighetsstört och kränker din sons privatliv BIG TIME!
Jag skulle bli helt ifrån mig av ilska. :mad:
Anmäl.
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Jag skulle bli ASFÖRBANNAD.
Dels skulle jag polisanmäla tjejen för misshandel. Det lär ju finnas vittnen också.
Och så skulle jag anmäla rektorn till skolansvariga inom kommunen.
Sådär får det FANIMEJ inte gå till!!!

Säger samma sak, tycker det har blivit helt sjukt, man har alltid rätt att göra slut, oavsett om man är 10 år eller 100 år.
Det skolan istället borde ta tag i är att försöka få lite hjälp åt exflickvännen som uppenbarligen inte mår så bra, samt att de andra barnen är elaka och delar in sig i läger.
Pojken har vad jag kan läsa här inget värre gjort än att ha gjort slut.

Låter dessutom som om pojken fått en rejäl smäll, för sådär ser det inte ut efter en vanlig "bitchlap" och det skulle jag absolut anmält, för så beter man sig inte oavsett ålder.
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

*kl*

Alltså det här är ju inte sant:eek:
Stackars pojke, hur ska han våga bli ihop med någon tjej i framtiden:confused:

Det hela är ju helt sanslöst:eek:

Stå på dig TS, låt inte detta förstöra mer än det redan har!
Du verkar ha sunda åsikter så din son läker nog med din kärlek:love:
 
Sv: Hur mycket ska man lägga sig i

Jag skulle bli ASFÖRBANNAD.
Dels skulle jag polisanmäla tjejen för misshandel. Det lär ju finnas vittnen också.
Och så skulle jag anmäla rektorn till skolansvariga inom kommunen.
Sådär får det FANIMEJ inte gå till!!!
Om inte din son vill vara ihop med en tjej, så är det HANS VAL. Och inte en jävla människa på jorden har rätt att fråga ut honom om varför han gör sina val.
Han är ju bara ett barn ännu!
Vad hade tjejens föräldrar förväntat sig? Att de skulle gifta sig och få barn??????? *spysmiley*
Både tjejens föräldrar och rektor och elever beter sig personlighetsstört och kränker din sons privatliv BIG TIME!
Jag skulle bli helt ifrån mig av ilska. :mad:
Anmäl.

:bow:

Jag har suttit såhär :eek: :mad: genom tråden!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 615
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 956
Senast: mars
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 966
Senast: Elendil
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 442
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp