Hur mycket rider ni era travhästar?

Sv: Hur mycket rider ni era travhästar?

Överhuvudtaget anser jag att allt voltarbete på travhäst ska ske i skritt och väldigt korta pass just pga att slitaget det blir att fara runt i motorcykelform på volten.

Sv: Hur mycket rider ni era travhästar?

Rider gärna mina hästar om det är möjligt. Dels lite dressyr. Jag är inte så för att sitta och dra runt dem varv på varv på volten på ridbanan, utan rider små dressyrpass i skogen där det fungerar utmärkt med träd, buskar m.m. som hjälp. Oftast orkar de inte med "ridbanepass" förrän de är ridna ganska mycket. Annars rider jag en del galoppintervaller på vissa hästar, men aldrig snabbjobb i trav under ryttare då jag tycker det sliter onödigt mycket. Jobben går de uteslutande i vagn.
Sen blir det förstås lite lugna skritturer i skog och mark "bara ut och mysa" lite, mest psykiskt för hästarnas skull (och min)..

Liknande trådar

Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 916
Senast: Cambrie
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 911
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka