Ireland
Trådstartare
Som jag har förstått det så ridtränas många travare. Jag jobbade hos Uhrberg ett tag för några år sedan, och red minst hälften av hästarna varje dag. Men inte så mycket dressyr utan ut i skogen, och även lite snabbjobb, monté.
Rider ni era travhästar ofta? Dressyr? I form och så?
Jag har en travare som är 2,5 nu. Hon stod på träning hos Uhrberg i somras, men blev förkyld och fick komma hem igen. Nua kör jag henne lite lugnt hela vintern och sen ska hon köras ordentligt o förhoppningsvis starta till våren.
Funderar på att tömköra henne (hon är inte inriden än) lite dressyr emellanåt, bla som omväxling. Är det dumt att lära henne gå i form o så? Hon körs ju nästan alltid med käk.
Skulle vara kul o höra era funderingar kring detta.
Rider ni era travhästar ofta? Dressyr? I form och så?
Jag har en travare som är 2,5 nu. Hon stod på träning hos Uhrberg i somras, men blev förkyld och fick komma hem igen. Nua kör jag henne lite lugnt hela vintern och sen ska hon köras ordentligt o förhoppningsvis starta till våren.
Funderar på att tömköra henne (hon är inte inriden än) lite dressyr emellanåt, bla som omväxling. Är det dumt att lära henne gå i form o så? Hon körs ju nästan alltid med käk.
Skulle vara kul o höra era funderingar kring detta.