HUr mycket montélopp kommer det att bli under året?

J

Jaba

Ja jag funderar på att leasa en häst osm har lite över 800 000 kr på sig.
HUr mycket lopp kommer det att finnas i denna klassen tror ni på banorna runt Gävle? (Gävle, rättvik, romme, bollnäs, hagmyren, solvalla, bergsåker, solvalla och E-tuna) LÄngre åker jga inte.

Det kommer ju att sattsas på hästar med lägre pengar nu i år och grejen är att jag inte har lust att åka ner till Åby för att starta när jag bor i Gävle.

Och det är ju moné jag är intresserad av därav leasingen för annars finns det nog lopp för den hästen.

MAn vill ju inte stå 60 m bakom varje gång heller.

I mars ex finns det endast ett lopp jag kan anmäla till.....HUr tror ni det kommer att se ut längre fram?

Sv: HUr mycket montélopp kommer det att bli under året?

Om du BARA vill starta i monté ska du nog sikta på en häst med lite lägre prissumma. Det kommer säkert bli en del lopp, auto eller ett högt tillägg, öppna för alla hästar, men inte så man enbart kan använda dessa hästar till de loppen.

även i min region?

Tanken är ju att hästen inte ska gå mer än 2 montélopp i månaden. Under vintern är de som de är de vet ja men under sommaren hade jag tänkt att det skulle bli bättre?
HUr var det förra vår/sommar/hösten?

Har ingen koll på det i din region, vet att Kalmar, Tingsryd och Åby kört några, men många är det inte. Slår man på Simb Moonzoom till exempel som brukar vara med i de loppen så är det ju inte många han stått direkt på start i. Han har väl också varit med i de flesta sådana lopp så du kan ju spana lite hur ofta han har startat och de motståndare han mött.

du har rätt, jag borde nog fundera lite.

Men hur månag hästar med lägre summa finns det som man får leasa igentligen.

TYvärr har jag letat länge men inte hittat någon vettig. NÄstan så att jag är desperat...:crazy:

Liknande trådar

K
Trav Nu har man alltså kommit fram till hur tävlandet ska se ut från år 2010. Länk till utförlig artikel på travronden, klicka...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 956
Senast: solros
·
Trav Äntligen börjar det hända något! STC:s montéserie 2009 ökar till 84 lopp 090209 kl 13.30 STC:s uppskattade montésatsning 2008...
Svar
3
· Visningar
1 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka