Hur mycket/lite äter era hundar i värmen???

pippilotta

Trådstartare
.....Dino vill egentligen inte äta alls , men eftersom han är valp så måste han ju ha i sig mat, så jag blandar i burkmat för att få honom att äta.

Dricker gör han ordentligt, så det är inga problem , men maten.....

Att han sedan sover mer eller mindre hela dagarna det bryr jag mig inte så mycket om eftersom denne värme tar kål på all ork överhuvudtaget.

Hur är det med era hundar.....äter dom ordentligt som dom brukar eller "bantar" dom :angel:

Sv: Hur mycket/lite äter era hundar i värmen???

Vår hund som är en riktigt matvrak vanligtvis äter inte alls under dagarna nu.. Möjligtvis äter han på kvällen natten.. Så han får maten en gång om dagen nu så får han äta den när han vill..

Tiken äter lite sämre än vanligt, hon har normalt en väldans matlust men värmen tar på henne. Hanen bryr sig inte nämnvärt om värmen, han går gärna och lägger sig i solen till och med.

Våran ena hund äter precis som vanligt, vilket betyder att hon äter allt hon kommer över :p Den andra är i vanliga fall ganska kräsen med vad hon äter, och nu i värmen blir det ju inte bättre... Det enda hon velat äta de senaste dagarna är skinka och ägg, fast nu i kväll fick vi i henne lite tonfisk. För att hon ska äta måste vi "äta" maten först, då blir hon avundsjuk och äter upp maten bara för att ;)

Min tjej kom ju för bara några dagar sen, men hon äter toppenbra och har gjort sen första målet mat! Otrolig lättnad, även om hon skulle må bra av att tappa ett kilo eller två:angel:
Honfår i alla fall efter morgonpromenaden, kring 7.30-8.00, så då är det ju fortfarande lite behagligt ute, och vid 20.00 på kvällen.
Men hon ligger bara och sover hela dagarna när vi är inne:p Det gör mig ingenting, orkar ju inte göra så mycket själv. Hela skolan är kokhet och det tar verkligen på krafterna att vara där under de hetaste timmarna.

Min blir ett anorexia fall på sommarn... nu har maten stått sen måndag morgon men än har han inte rört den.

(Nej han är inte sjuk han äter bara inte när det är för varmt eller är löptikar ute;) lika bra och säga det innan någon kommer med ett sånt förslag :p)

Mina två äter som dom ska, eller den ena kan äta lite sämre nån dag men det gissar jag har med tandbyte att göra (han är i den åldern)

jag har två mkt glupska hundar, lite värme skulle aldrig stoppa dem från att sluka allt de tillåts ;)

Min äter med precis samma goda aptit som vanligt:grin:

Mina gluffsar i sig med lika god aptit som alltid tack och lov :)

mina äter bäst på kvällarna när de är svalt ute på dagarna vill de mest bara sova.

Wilton är alltid liten i maten och äter bara när han är hungrig och inte alltid både morgon och kväll. Nu när det är varmt äter han bara kvällsmålet och då vill han ha lite mer än vanliga portionen, sen är han nöjd. Så länge han är fin i hullet får han avgöra hur mycket han vill äta.

Min har inte rört sin mat på hela veckan knappt. Vad kan han ha ätit? Tre dl sammanlagt, och det är vad han brukar äta om dagen i vanliga fall.
Däremot har jag tränat en hel del med honom (koooorv) samt tagit hem mat från jobbet (jobbar i äldrevården och köttet som ändå ska slängas brukar jag ta hem till hunden) så det går nog ingen nöd på honom:D

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
523
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: Svartkatt
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 735
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
649
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka