I
isan_love
jag undrar hur mycket en sulky kostar om man ska köpa den ny??? sen undrar jag också om det går att ha samma sulky till en nordsvensk och en shettis?? lr är det helt omöjligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En sulky har man på travbanan.
Antar att du menar rockard.
Priset beror på tillverkare, kvalité osv. Mellan 5000-20000 kanske Beror ju på om den är till shettis eller till nordsvensk.
Det är helt omöjligt att ha samma rockard till nordsvensk och shettis.
Jag har då i alla fall kört samtliga av mina shettisar med en lättare rockard för fullstor häst!
Ett däck blev kvaddat på ponnyrockarden och det tog ett tag att få fram nytt.
Jag fick sänka skackelhållarna i selen ett hål eftersom skalmarna var lite bredare.
Ingen av mina hästar led av detta på något vis!
Tvärtom, det märktes ingen skillnad, de jobbade lika bra i den stora rockarden...
men du, du kan inte köra en sulky i skogen. Du menar kanske speedcart?? sulky är en sån man har på travtävlingar med supertunna hjul och man sitter i rumpan på hästen=livsfarligt i skogen.
Man kan inte ha samma speedcart till shettis som till nordsvensk. Tycker det var en rätt konstig fråga faktiskt.
Gå in på exemplevis stallberg.se och kolla vad det är du menar innan du frågar mera.
Och hitta hjälp med din körning då du inte har full koll kanske? Det är ett stort ansvar att köra häst.
Bra spark avstånd