Hur mycket kan man träna?

Sv: Hur mycket kan man träna?

Se upp bara med nutrilett, det innehåller mkt socker. Provade det ett tag istället för Cambridge, som jag har med mej för att snabbt o enkelt få i mej bra näring, men märkte enorm skillnad, kollade innehållet lite mer noggrant och om jag inte minns helt fel innehöll pulverpåsarna 1/3 sockerarter..och för mej som i stort sett aldrig får i mej sånt socker var det inte alls bra..

Själv äter jag två lagade mål om dagen plus frukost och 2-3 mellanmål. Rör jag på mig går jag ner i vikt, rör jag inte på mig står jag stilla/går upp.

Om du absolut vill gå på dina vilodagar, gå max 1 h. Det ÄR anträngning för musklerna även om det inte är så jobbigt. Även om du joggat mycket förra hösten så måste du ta dig tid innan du kommer in i vanan att jogga/träna varje dag. Det är mest för skelettets och senornas skull. Orkar gör du säkert men du märker inte förslitningar förrän det är för sent.

jag har gått ner mycket på kort tid två gånger i mitt liv, den ena gången fick jag influensa följd av kräksjukan och vips var 7 kilo borta men det var inte så kul.

Den andra gången jobbade jag på stuteri och åt på exakta tider många gånger om dygnet, inte så mycket varje gång. 8, 10, 12, 15, 18 och så soooov jag massor (var dödstrött vid nio typ). Sömn är bra för allt! Inte så konstigt att Skalman hade en mat- och sovklocka kanske?

När du äter så sällan som du gör nu så sätter du din kropp på svält och den lagrar energin för kroppen vet inte att den får mat igen. Exakta tider, lite av allt (men inte så mycket socker så klart) och många gånger om dygnet (men inte för sent på kvällen) är mitt tips.

En sak som jag inte vet om det har någon effekt på matsmältningen men som funkar bra om min mage blir svullen är att lägga mig på magen på min spikmatta. Då kommer blodcirkulationen igång och "paltkoman" lägger sig snabbare än om jag bara väntar...

Ja, cykla kan jag också göra men vet inte om hundarna kan följa med. De är små sällskapshundar så de kan nog inte springa i så högt tempo i en längre sträcka. Däremot så kan jag ta med mig cykelväskan och ta med en av dem och varva mellan att cykla rätt sakta och sen när jag cyklar lite fortare så kan han sitta där i. Han älskar ju att följa med när man cyklar så han har nog inget emot det;)

Jag tänkte gå i "normal" takt, alltså inte slöa men inte direkt anträngning. Bara så man rör på sig lite:)

*Delvis KL*

Hur åt ni när ni skulle ner i vikt snabbt?
Jag försöker äta musli till frukost och sen äter jag en gång till på eftermiddagen/kvällen. Jag har nämligen vaknat rätt sent så det blir frukost vid 11 och sen vid 17-18 tiden så brukar det bli middag. Och försöker då äta så mycket grönsaker som det går:)

Ibland tar jag även en frukt eller liknande mitt på dagen, speciellt om jag äter middag senare på kvällen.

Viktigt är att äta regelbundet, jag är väldigt dålig på det men vet hur viktigt det är. Ät en stadig frukost,musli som du äter är bra. En lätt lunch, kanske en sallad. Frukt på eftermiddagen, och mat på kvällen. Du kan även byta ut lunchen mot den här Nuitriletts shake som jag sa förut. Men att äta regelbundet är viktigt!

Det kanske jag gör? Men jag brukar inte äta så ofta förrutom när jag går i skolan men det brukar inte bli fler än högst 4 ggr/dag ändå och oftast inte mer än 3 ggr/dag.

Om jag är väldigt hungrig så brukar det bli en gång till men annars brukar jag klara mig rätt bra utan att bli särskilt hungrig.

*Delvis kl*

Jag kan börja med de 2 första veckorna att jogga 2 dagar, gå 1, jogga 2 osv. Så ökar jag sen. + styrketräning också:)

Har inte läst i tråden tänkte göra det sen. Men jag tränar en hel del och försöker gå ner i vikt.

Cyklar 2.5 h + 40 min 6 dagar i veckan. Då är det ganska så högt tempo. 1-2 gånger i veckan cyklar jag dessutom till jobbet, 2 mil sammanlagt.
Springer i trappor 30 min 6 dagar i veckan.
Promenerar 3-4 dagar i veckan 3-4 km

När jag var som värst så simmade jag dessutom en dag i veckan + gym en dag i veckan.

Men kan ju säga att mina knän är bedrövliga och jag börjar få ledproblem. Nu lägger jag om min kost totalt och försöker faktiskt minska träningen lite även om det är svårt.

Efter att ha läst:

När jag tappade som mest åt jag:
Havregrynsgröt med sockerfritt äppelmos och minimjölk till frukost
Frukt eller yogurt till mellanmål
protein+grönsaker till middag
fullkornsbröd till kvällsmat

Skulle behövt ett mål till där egentligen men eftersom jag jobbar natt går det inte att klämma in. Mitt bästa tips är att äta regelbundet och ofta.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lite konstig rubrik, men går det att ”träna” så att man blir riktigt rejält trött utan att träna? Bakgrund: För ca 2,5 år sedan var jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 062
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 417
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 982
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar