Sv: HUr mycket i handen?
jag har försökt lite olika vägar.. typ inte bry mig å bara rida på, banka med skänklarna å ryta/skrika på henne... rycka till i munnen så det blir obehagligt när man börjar gasa i 190 osv...
hon får sina damp-anfall, å jag blir GALEN på henne...
hon börjar bli bättre, men... idag tex så skulle hon inte gå längs ena långsidan, då hjälper inte alla vikthjälper/skänklar/ledande tygeltag i världen...
tillslut fick jag iaf henne å gå som jag ville, men då flyter hon ut i volterna.. vet inte om det är för att hon inte orkar, eller för att hon inte har lust...
man måste lixom ALLTID bli arg på henne innan hon kan bli avslappnad å göra vad hon ska...
hon har rätt svårt för å flytta sig för skänkeln, lyssnar NADA...
har inte ridit med dressyrspö på henne ännu, men det kanske hjälper lite å peta å höja koncentrationen, eller så är det ännu en anledning till å gasa iväg...
någon annan skrev att sporrar fick hennes häst att "ta" det bättre än ett spö... samtidigt vill jag inte hålla på med massa extra... ska det va sååå svårt å få en häst å gå hyffsat lixom
annika säg till när du vill rida
du som har så få egna å rida tänkte jag
ang. ouppfostrad, ja.. både och.. hon har väl inte haft det så lätt...
å hon ser mig som ledare IBLAND... å vissa gånger tittar hon bara över mig å blir blockad... händerbåde på marken å i ridningen...
i ridningen är hon ändå bra på å typ gå fram efter att ha stannat å "fryst"...
har kämpat med henne i 2år, sakta men säkert lixom... tålamodet har man ju fått öva upp
kan ju tillägga att hon är som en ängel vissa tillfällen
så det är inte bara pest, långt ifrån!