HUr mycket i handen?

Sv: HUr mycket i handen?

Ja det är ju ett sto:rofl: Känner igen en hel del, det gäller att balansera och veta när man ska göra affär och inte, när det är dags att sätta stopp rejält o när det är bättre att bara envist och beslutsamt nöta på, tills hon ger sig. Tex sånt som det där med långsidan.

Men visst kan det vara tålamodspövande ibland. Man lär sej självbehärskningens konst :angel:

Att tappa humöret gör det oftast värre även om det är helt mänskligt.

Men när man kommer vidare är det underbart med ston som är så otroligt ambitiösa och vänliga och goa när de vill vara det.:rofl:
Jag rider en liten superbitch om man hamnar på kant med henne, men som är välvilligheten själv när vi är överens. Som tur är nästan alltid. Numera.

precis!!! Man tar ju steg för steg så att säga... å klättrar vidare på stegen...
ibland är man beredd å hoppa av å släppa å smacka å åka hem typ... på något underligt sätt så lyckas hon ju alltid kompensera iaf minst de 5 sista min så man GLÖMMER de 40 första minuterna... :love:

som sagt ston... :angel:

Håller med de andra om att de behöver aktiveras hela tiden. Rider också ett typiskt sto eller vad man ska säga. Ibland kryper det sååå mkt i kroppen så hon kan verkligen inte hålla sig utan måste göra något. När man då säger till henne blir hon arg men då får man bara ignorera för annars blir det värra. Som sagt, gäller att välja rätt tillfälla att säga till. "Min" brukar bli lugnare av att få galoppera lite, för det är egentligen det hon vill hela tiden.. :smirk:

Som sagt, ge inte upp, tror utbrotten kommer att minska alltmer, hon är väl inte riden så jättemycket och hon är väl rätt ung fortfarande?? Men det gäller att vara konsekvent, busar de säg till även om det är aldrig så lite, ger man ett finger tar de hela handen. Sen får man ju avgöra efter situationen av hur stor tillrättavisningen ska bli, ibland räcker det med en harkling medan andra gånger får man "sparka till" lite mer.

Lycka Till!

köpte henne när hon var 4år (december)... vilade, sen galoppträning igen till september, fick avsluta för att hon hade ont överallt i musklerna, å det blev lixom inte bättre vad jag än gjorde...
sen träckte jag å hon gick i hage i ett halvår, sen skicka jag henne till uppsala på uppvilning å uppgödning ;) tog hem henne nu i augusti å hon fick bo hos en ET med behandlingar stup i kvarten... jag som trodde att jag i princip aldrig mer skulle få rida henne, fick börja skritta efter 1-2veckor! :banana:

sen dess har hon aktiveras mer eller mindre 6-7ggr/vecka...
innan så vare ju huvudet rätt upp å man kunde inte hålla ett ben...
men nu går hon ju i form i skritt å trav (har inte gett mig på galopp ännu)...
JÄTTEFRAMSTEG, men skottpengar när hon är som hon är...
ifs så kan jag förstå henne, från att fly rakt fram pga smärta, till å va glad å inte ha ont längre å KUNNA röra sig å bocka osv... klart hästen tar chansen å vill mer..
jag måste hitta en bra tränare å få hjälp... lättare sagt än gjort...

hon fyller 7år i april..

Ok, men då låter det ju som om ni är en bra bit på vägen!!

Hon kommer nog också lugna sig när hon har kommit över den värsta lyckan över att kunna busa.. :D ;)

Hoppas du hittar en bra tränare!

Hej Messy! Herre gud va jag har skrattat!!:rofl:
Har haft samma problem med mitt sto, men jag kan trösta dig med att hon iaf blev som en ny häst som 7,5 åring. Blev lixom lite "vuxnare" och inte kopplade ur hjärnan stup i kvarten.:banana:
Tyvärr fick jag bara 2 "vuxna" år med henne. Fick ta bort henne förra julen efter 7 år av blod, svett och tårar...:cry:

tråkigt efter så mkt jobb :(

min tant bet tag i strömkontakten å sladden som satt i igår, kunde blivit kort lidande :devil: hehe... eller så hade hon slutat rubbita 4-ever :p

du när jag insåg att hon hade hela kontakten i käften så fick jag en lättare rubbning på hjärtrythmen ;)

jaja... idag sprang en hundj*el in i hagen, så hon kommer nog dö förr eller senare (se under HUND-trådarna) :cry:

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
797
Hästvård Jag har haft många olika strategier under åren för att ta hand om bromsbett. Hästen är allergisk och får i stort sett alltid infektioner...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 182
Senast: Roheryn
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar