Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns massvis med olika orsaker. Deflesta valpar har nån period när de smakar på saker, det ärju inte alltid solklart för en valp vad som är tillåtet och vad som inte är tillåtet att tugga. Det kan bero på ras, individ, aktivering eller stress.Ja den frågan fick jag av en hundägare förra veckan
- Eeeh inget, nej han har inte haft sönder något...
Är det vanligt att hundar har sönder saker?
Är det brist i uppfostran eller är hunden understimulerad om den tuggar river ner och förstör?
Jo fan! Tuggade han inte på @Jadzia plastbricka till buren?Det finns massvis med olika orsaker. Deflesta valpar har nån period när de smakar på saker, det ärju inte alltid solklart för en valp vad som är tillåtet och vad som inte är tillåtet att tugga. Det kan bero på ras, individ, aktivering eller stress.
Hunden jaghar nu kapade nog bara någon sladd som liten. Minns inget annat.
Rottweilern åt ett ljus och satte något tuggmärke eller två i en fjärrkontroll och en soffkudde. Ingen av dessa stal/stjäl mat godis om det står framme. Doberhanen tuggade nog inte på något otillåtet någonsin men kunde ta mat om man glömde en tallrik i noshöjd. Ett exs scäger/rotiskorsning tyckte om att gnaga på bokhörn och lister. Helt odramatiskt och nästan lite disträt "nämen oj var det inte märgbenet som ligger bredvid tassen utan hörnlisten? ".
Dobertiken som var ett vanvårdsärende åt allt av läder.Hon var som en målsökande missil. Hon kunde hitta eTT bortglömt skärp längst ned i en tvättkorg, bita av ett halsband när det satt på en annan hund när hundvakten var ute ett par minuter osv
Det var ett helsike. Och så dyrt att jag inte ens vill tänka på det.
Men å andra sidan hade hon överlevt vanvården.Det gjorde inte den andra hunden.
Haha. Isf stämmer det här. Gammeltanten och dvärgen är sjukt lata och har aldrig bitit sönder något (men hon bär skor, men det gör ju inget)När jag var aktiv på brukshundsklubben sa vi alltid att en bra brukshund käkar upp och förstör saker för minst 30 000. Annars är de inte tillräckligt bra
Det ligger viss sanning i det, aktiva hundar är ofta påhittiga.
Jo fan! Tuggade han inte på @Jadzia plastbricka till buren?
Ja man vågar inte ljuga på BukeHaha, jo det gjorde han men den var redan tuggad på. Min gamle Tasse-man hade demolerat hörnen.
Vi brukade skoja om att man vid köp av brukshund även måste skaffa en kombi och köpa en ny soffaNär jag var aktiv på brukshundsklubben sa vi alltid att en bra brukshund käkar upp och förstör saker för minst 30 000. Annars är de inte tillräckligt bra
Det ligger viss sanning i det, aktiva hundar är ofta påhittiga.
Stämmer! Min fösta W bet i sönder bilen jag hade då, eftersom jag hade en fin vision om att hon kunde åka med bälte i baksätet. Det kunde hon, men när jag lämnade henne tuggade hon innertaket, ratt och allt hon kom åtVi brukade skoja om att man vid köp av brukshund även måste skaffa en kombi och köpa en ny soffa