Hur mycket bryr ni er om veterinären?

Mabuse

Trådstartare
Hur viktigt för er är det hur veterinären är mot er? Är det ok om veterinären är otrevlig mot er, bara h*n verkar göra ett bra jobb med katten, eller skulle ni kunna tänka er att byta pga ett otrevligt bemötande?

Sv: Hur mycket bryr ni er om veterinären?

Jag byter om jag inte får ett bra bemötande. Ingen är felfri, min nuvarande vet är trevlig, kunnig men lite virrig. Helt ok för mig, det viktigaste är att han alltid finns tillgänglig att svara på frågor iom att jag föder upp och det kan komma små funderingar då och då.

Skulle någon av katterna bli allvarligt sjuk är det en annan sak, då är prio ett givetvis att få katten frisk oavsett vem som ordnar det. Jag tycker att veterinär är ett yrka som handlar om att ta både människor och djur på rätt sätt, och kan man inte hålla ett trevligt bemötande ska man inte jobba som klinikvet. Jag valde själv bort veterinäryrket för att jag vet att jag inte hade klarat av alla fall av halvtaskig djurhållning.

Jag tycker att det är viktigt att veterinären uppför sig proffessionellt och det innefattar att bemöta patienterna och deras ägare med respekt.

För mig är det viktigt att vi kan föra en dialog med varandra, vi behöver inte tycka lika om allt men vi måste kunna lyssna på varandra iaf. Jag föder upp katter och det är jätteviktigt att kattungarnas första erfarenheter av veterinärbesöken är positiva och eftersom jag föder upp har jag rätt mycket kontakt med veterinären.

Jag trivs jättebra med min nuvarande veterinär. Hon är superbra!

Har jag veterinär på saker som inte är allarliga å måste fixax på en gång så skulle jag aldrig godta att veteräneren är otrevlig.
Veterinär yrket är ett urke som inefattar människor på vartenda uppdrag man har å då anser jag att man ska vara en folkmänniska för att ha det yrket.

Om vetten och jag inte kan kommunicera och föra en dialog, spelar det ingen roll hur duktig h*n är, jag byter. Och omvänt, en vette som är trevlig och bra på att "ta folk" men inte verkar kunnig, skulle jag inte heller fortsätta gå hos.

Är helt nöjd med den vette jag brukar anlita och kommer snart att bli ännu bättre, eftersom hon ska flytta till en bättre utrustad mottagning. :)

Oh ja,det ska finnas ett trevligt bemötande av en vet!
oavsett vad,jag är hans klient och kommer till h*n i mål om att få hjälp med mitt djur!
visst ska även jag bemöta vet bra,men inte alltid det går,om man tex har ett svårt skadat djur å är chockad över situationen å tänker på djurets bästa än att vara trevlig,så ska veten ta hänsyn till det å repressentera sig på ett bra sett!

skulle min vet vara otrevlig mot mig så skulle jag få det intycket av att h*n tycker att det är "trist" och "oviktigt" det h*n gör,å därmed inte lika "nogrant".
jag vill att allt ska ske på en god grund..för nu är det så att jag lämnar in mitt älskade djur till någon annans händer och vill då att denne ska ha god hand om mitt djur,å jag skulle inte gilla att lämna bort mitt djur till en "otrevlig" typ!

har ett skräckexemplar utav en otrevlig vet å det slutade inte bra!-för djurets del!!

även om det nu bara är en vaccination eller liknande det handlar om,så är det viktigt med en trevlig vet..jag vill få ut ngt av mitt besök hos veten med djuret än att bli sur å irriterad över vilken skit till vet jag har!
dessutom så känner djuret av ifall det är en "otrevlig" typ å därmed kanske besöket inte blir lika trevligt som det kanske skulle ha blivit med en trevlig vet.

så visst är det jätte viktigt med en trevlig vet iaf för min del..jag vill kunna känna tillit för min vet,för som sagt-h*n tar ju ändå hand om mitt djur..;)

Senast ändrad:

Jag tycker det är en rätt viktig sak. Det finns många veterinärer som är
kunniga här så om någon är otrevlig skulle jag byta.
Om det däremot gäller något akut så packar jag naturligtvis inte ner djuret igen och letar upp en ny.

Jag går inte hos en veterinär som jag inte tycker är trevlig.
Tycker att det är minst lika viktigt att ha en bra komunikation med veterinären som att den ska vara duktig.

Mycket. Den jag helst går hos, går alla andra också hos, så där är det minst 3 v väntetid. Men nu har det börjat en ny där som också verkar bra och som får ta över mer och mer. Tyvärr är det svårt att få akuttider på den kliniken, så i sådana lägen får jag försöka hitta andra.

För mig är det viktigt att vi har en bra kontakt, att veterinären är ärlig och att vi har ungefär samma syn på hantering. Skulle min veterinär börja säga nått åt om att han/hon är emot innekatter så skulle han/hon ha gått över gränsen och inte längre vara aktuell för mig. Så jag är rätt nöjd med dom vi har här i stan, för dom är inte så låsta till det gamla... Inget namn nämnt. Som exempel alltså.

Som sagt, dom 2 jag har är jag mycket nöjd med, den sista är rolig också, skojar och säger roliga saker.

Jag har nog större tolerans mot mig själv än mot katten eller hur man ska säga. Jag blir sur när veterinären inte ens säger hej till katten! :o Det finns tyvärr såna. Min favoritveterinär tyckte att min kisse var sååå duktig och fin, klappade henne och pratade med henne och sa flera gånger att han funderar på en egen britt. Då smälter ju jag! :)

Min Abbie charmar också alla. Nya veterinären kunde verkligen inte låta bli att känna på henne och gosa lite. Yoga var på skithumör förstås och fräste åt allt som rörde sig och som inte rörde sig. Så veterinären sade lite fint: Dig vill man ju bara gosa med (till Abbie) sen tittade hon på en mycket söt fräsande Yoga (Yoga är extremt söt när hon fräser) och mumlade : Dig vill jag inte gosa med. Dom känslorna var nog ömsesidiga :smirk:

En annan som vaccinerade Abbie, tittade på henne och sade "Åh vilken härlig kille". Det är tredje gången nån tror Abbie är en kille och jag blir lika nöjd varje gång :D

Hur gammal är Abbie nu igen? Jag väntar på att Misisen ska växa till sig, men hon är faktiskt långt ifrån så "bullig" som andra britter är. Det kanske ligger i generna att hon är "nätt". Vet du det?

I vanliga fall är det Siri som charmar alla veterinärer. Hon brukar hjälpa dom att skriva på datorn (hoppar upp på lilla bordet och går fram och tillbaka framför tangentbordet och kurrar och stryker sig) och hoppar upp på deras axlar. Det är flera veterinärer och sköterskor som sagt hur söt hon är och har frågat om det är perser eller britt i henne, men vad vet jag...

Abbie fyllde 2 i december förra året. Hon är väldigt stor Abbie, jag hade enorm tur där. Det beror väl på hur man menar med nätta. Mamman till Mis är väl ingen jättekatt, vem är det som är pappa igen? Är det Yoghurt eller var han morfar?

Ska till Chris på onsdag, kan se om jag kan ta lite kort på släktingarna då så du får se.

Oj! Då måste jag hem och titta i stamtavlan! :o Återkommer senare med det. Men Yoghurt låter bekant.

Då är Abbie fyra månader äldre än Mis.

Hälsa gärna att Mis mår jättebra, att hon är världens snällaste och mysigaste (och tokigaste! :D) kisse och att hon har en matte och husse som älskar henne över allt annat! :love:

Det vore jättekul med bilder!!

Det ska jag så gärna göra så, Chris behöver höra lite sånt efter endel bakslag.

Om hon är tokig så måste det vara Yoghurt som är pappa (dvs Yogas, min svartvita som ju också är mamma till Abbie, kullbror), för dom linjerna är komplett tossiga ibland. Här hemma är det stundtals nästan farligt att vara, pga deras tokryck. Massor av bus och lek och massor av prat och diskussioner.

Ojdå, tråkigt med bakslag. Hörde att det strulat sig lite med Mis syster. Nån tant som påstod att katten var bet henne... :smirk:

Aha! Så det ligger i generna att var tokig... Tja... Mis fullkomligt älskar när husse kaster saker åt henne som hon får springa efter. Men det är bara för att få springa. Hon springer nämligen oftast förbi grejen och upp i sängen, in under soffan eller åt nåt helt annat håll. Har hon inte fått springa på länge går hon och skriker ända tills man kastar nåt åt henne. Ibland räcker det att man bara tittar på henne så piper hon och drar en repa... :rofl:

Fast hon är extremt kvällstrött! Vid 22-tiden går hon och lägger sig på sin plats i sängen (vid mina fötter), även om vi fortfarande är uppe. Går jag och lägger mig tidigare än husse och vill stänga dörren MÅSTE jag ta med mig henne, annars kommer hon och jamar inom 30 sek. Hon lägger dig direkt på sin plats och somnar inom 1 minut!

Det där med att pipa och dra en repa känner jag så väl igen, min första britt Julia var enorm på det och Yoga är likadan. Abbie piper massor när hon busar, hon far mest fram och tillbaka i soffan med öronen rakt ut och vilt uppspärrade ögon. Låter som hon blir misshandlad ungefär.

:rofl: Dom där helvilda ögonen känner jag väl till! Du skulle se Misans ögon när hon busar i sängen och man har handen under överkastet! Hon är som en attackhaj! :love:

Det är jätteviktigt men är det akut så har man kanske inte så mycket val. Där jag brukar gå undviker jag i största möjliga utsträckningen den ena veterinären.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: Krålus
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 236
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 707
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Min katt har hoppat från balkongen, första våningen för 5 timmar sedan. Hon verkade OK, åt lite mat precis som hon brukar men nu...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 247
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar