Hur mycket är rimligt att betala?

Sv: Hur mycket är rimligt att betala?

Vi hyr ett stall med 10 boxar för 6000 kr. Men då ingår el, vatten och snöskottning samt reparationer.

Hur mkt hagar har ni då? Paddock? Ridhus? Bra ridvägar?

Vem står för underhåll av stall och hagar?

Vi står för allt själva när vi väl hyr det.

Om ni ska stå för material oxå så kan jag väl hålla med dig, eller rättare sagt det är inte jättebilligt, men kanske inte så dyrt heller, med tanke på hur mycket mark ni får till.

Jag tar 500 per box i kallhyra, jag räknar att el och underhåll av hagar och boxar, kostar ca 100 kronor i månaden per box..

så 400 per box i vinst ungefär...

Fröken_Skåne skrev:
Hur mkt hagar har ni då? Paddock? Ridhus? Bra ridvägar?

Vi har tre hagar som duger som vinterhagar. Ej ridbana eller ridhus men väldigt bra ridvägar (och ca 20 minuter ridtur till ridhus).

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 459
Anläggning Finns säkert liknande trådar, men var svårt att hitta med mobilen... Men så här: jag och sambon pratar aktivt om gård och sparar pengar...
Svar
10
· Visningar
1 989
Senast: pews1972
·
Anläggning Hej! Jag har ett litet eget stall hemma med 2 1/2 box alltså 1/2 är en ponnybox med plats upp till stor C-ponny. Jag har funderingar på...
Svar
15
· Visningar
1 700
Senast: Miljon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama