nexxa
Trådstartare
Jag har gått till och från och funderat på att verkligen hyra hela stallet.Men samtidigt vet jag inte riktigt om det är värt det..?
För tillfället är stallet tomt men kommer sedan att fyllas av:
-Min vbl valack
-Mitt vbl sto som ska ha föl
-En sällskaps c-ponny (tidigare ridskolehäst)
Och kompisens:
-Vbl sto som ska ha föl
-Fjording valack
=7 hästar.Vi har sex boxar men kan bygga en extra box åt ponnyn.
Stallet har 5 hagar som är ca 1ha/hage. I en av hagarna finns ett skjul ca. 6*6 m. Jätte bra för hästarna att söka lä i alla hagar samt skugga osv. Ok bete.
Finns ett x antal jätte bra ridvägar inpå stallknuten.
Vi får dock rida till en paddock ca 500 meter bort och betalar 25:-/gång eller 100:-/månad.Den är belyst och har alla sorters hindermaterial man kan tänka sig...
Stallet har ingen som helst bra förvaring vilket gör att man inte kan köpa in stora lass för vintern utan får hämta jämt och ständigt.
Stallet ligger ca. 8 km rätt ut i "skogen" så att säga.Finns inga som helst förbindelser dit, så man måste ju ha antingen moppe/bil att ta sig fram med (inga trevliga cyckel vägar precis...)
Vad hade ni kunnat tänka er att betala för helhyrning av det här stallet?
Tacksam för svar och funderingar
För tillfället är stallet tomt men kommer sedan att fyllas av:
-Min vbl valack
-Mitt vbl sto som ska ha föl
-En sällskaps c-ponny (tidigare ridskolehäst)
Och kompisens:
-Vbl sto som ska ha föl
-Fjording valack
=7 hästar.Vi har sex boxar men kan bygga en extra box åt ponnyn.
Stallet har 5 hagar som är ca 1ha/hage. I en av hagarna finns ett skjul ca. 6*6 m. Jätte bra för hästarna att söka lä i alla hagar samt skugga osv. Ok bete.
Finns ett x antal jätte bra ridvägar inpå stallknuten.
Vi får dock rida till en paddock ca 500 meter bort och betalar 25:-/gång eller 100:-/månad.Den är belyst och har alla sorters hindermaterial man kan tänka sig...
Stallet har ingen som helst bra förvaring vilket gör att man inte kan köpa in stora lass för vintern utan får hämta jämt och ständigt.
Stallet ligger ca. 8 km rätt ut i "skogen" så att säga.Finns inga som helst förbindelser dit, så man måste ju ha antingen moppe/bil att ta sig fram med (inga trevliga cyckel vägar precis...)
Vad hade ni kunnat tänka er att betala för helhyrning av det här stallet?
Tacksam för svar och funderingar