Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det behöver inte vara fullt så katastrofartat att bo í Stockholmstrakten. Sätter mig i sängen på morgonen och ser hästarna i hagen (OBS inte mitt eget stall, bara nära). Har massor av skog att rida i och när min häst pga tidigare skada inte kunde släppas i sommarhagen släpptes han i vinterhagarna med vår andre häst och fick stå ut med bara 3 hektar (på två hästar) en hel sommar. Vår andre - mer lättfödde häst - såg ut som en tunna efter.Det var nu inte illa ment med att du skulle pendla miltals!!
Men ska man få en givande diskution så behöver någon vända kappan mot vinden för att på det viset få lite friare och kreativare tankar att flöda. Det hundhuvudet finner jag mig ofta bära!
Och ska man roa sig med att missförstå saker kan man ju utbrista; då tar det ju en dag att köra till jobbet och en hem!
Det jag var innne på att någon skulle nappa på var att om rasthagen var liten så måste det gå åt väldigt mycket mer tid med hästen för att den ska må bra!
Det blir inte 3 timmar efter jobbet utan kanske istället 5 timmar!
Hur mycket tid blir då kvar till sambo/make/maka som kanske inte är lika hästintreserad?
Att resa är dyrt, men att få tag i mark och foder tätortsnära kostar också en slant, har varigt i skåne med mina hästar så jag vet!
Möjligheten att rida och träna i skog och mark utan att få ovett måste också räknas med. Vad kostar det inte i tid och pengar att i tid och otid lasta hästen för att fara och träna även vardagslufsen! Har bekanta som har det så i Stockholmstraken, fattar inte hur dom kan hålla intresset vid liv under sådana betingelser!!
Mvh
Ptr