hur mkt skäller era hundar när de är ensamma?

Sv: hur mkt skäller era hundar när de är ensamma?

KL

Våra hundar är i hundgård när dom är ensamma, och skäller för att "vakta" gården om någon går förbi. Cyklar, hästar och bilar säger dom inget om. Dessutom skäller dom när jag eller min sambo kommer hem och dom vet att dom ska bli utsläppta.

Har en schäfer med mycket vakt i, och han skäller när någon går på altanen/knackar på dörren. Han verkar känna igen mina, husses och min pappas steg så då är han tyst.
vet att han vid enstaka tillfällen kan stå och skälla några få skall vid dörren om han lämnas hemma, men det går över väldigt fort. Undviks lätt genom att be han gå och lägga sig innan vi går.
Annars är han tyst och lugn hemma :) Men jag skulle tro att det blir problem om vi flyttar till hyreshus (vilket inte är aktuellt) pga att han vill ha koll på folk som kommer och går. Allt smällande i portar och steg i trappor skulle nog göra honom stressad.

Har 3 varav en kan skälla när vi inte är hemma, fick klagomål av grannen. Fick tips om att sätta på radion eller musik och sen stänga av så att han inte kommer nära ytterdörren. Han är nu instängd i sovrummet tsm med sin mamma och så har vi lite musik igång, nerrullade fönster. Sist satte vi igång videokameran och spelade in honom när vi var borta i nästan 50 min. Han låg bara och sov hela tiden. Så det känns nu skönt att veta att han har lugnat ner sig.
Mina andra 2 skäller inte alls.

Sen hur mkt vi andra ska tåla hundskall innan vi klagar, är inte det att en hund har rätt att skälla i 1 timma konstant innan man kan klaga? För mig att jag har läst det. Sen bero på det nog vart man bor.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 202
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
580
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 732
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka