Hur mkt kan man begära...?

J

_jossan__

När det gäller uppmärksamhet av ett 3-årigt sto?

Går jättebra oftast men så kommer (t ex) en bil- upp med huvudet och glömma bort mig...

Hur mycket "begär" ni av era unghästar?
 
Sv: Hur mkt kan man begära...?

Jag låter dem titta och tar själv en paus. En tillåten paus. Det är ju träning också att kolla bilar och saker omkring. När hästen blir mognare är det inget konstigt längre. En unghäst kan ju heller inte vara 100% fokuserad hela tiden. Den måste få pauser och måste tillåtas att undersöka för det mesta är ju egentligen nytt för den. 3-åringar är ju inte rutinerade. de är tonåringar.
Kolla du in bilen tillsammans med hästen och fortsätt träningen när det känns som det är läge igen. När fokus försvunnit från bilen för att den är färdigkollad. Med unghästar ska man skynda långsamt.
 
Sv: Hur mkt kan man begära...?

jo, det är precis så som jag tänker också, även fast det kanske inte lät så :crazy: !!:idea:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit så galet trött på min nuvarande bransch att det på riktigt känns som någon form av övergrepp att åka till jobbet. I flera...
2
Svar
23
· Visningar
1 057
Senast: Aliide
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 016
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp