Hur mkt kan man begära...?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare _jossan__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 702
J

_jossan__

När det gäller uppmärksamhet av ett 3-årigt sto?

Går jättebra oftast men så kommer (t ex) en bil- upp med huvudet och glömma bort mig...

Hur mycket "begär" ni av era unghästar?

Sv: Hur mkt kan man begära...?

Jag låter dem titta och tar själv en paus. En tillåten paus. Det är ju träning också att kolla bilar och saker omkring. När hästen blir mognare är det inget konstigt längre. En unghäst kan ju heller inte vara 100% fokuserad hela tiden. Den måste få pauser och måste tillåtas att undersöka för det mesta är ju egentligen nytt för den. 3-åringar är ju inte rutinerade. de är tonåringar.
Kolla du in bilen tillsammans med hästen och fortsätt träningen när det känns som det är läge igen. När fokus försvunnit från bilen för att den är färdigkollad. Med unghästar ska man skynda långsamt.

Sv: Hur mkt kan man begära...?

jo, det är precis så som jag tänker också, även fast det kanske inte lät så :crazy: !!:idea:

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: yamyam
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 944
Senast: Badger
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 380
Senast: Nota
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
555
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka